عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت لایحه چند دوازدهم را تقدیم نکند طرح ارائه می‌دهیم، گفت: اگر لایحه بودجه تا پایان سال جاری تصویب نشود دولت حق هزینه حتی یک ریال از بودجه را ندارد.

اگر لایحه بودجه تا پایان سال تصویب نشود دولت حق هزینه یک ریال را هم ندارد / دولت لایحه چند دوازدهم را ارائه نکند طرح می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر در مجلس در حال بررسی لایحه بودجه سال 95 هستیم تا بتوانیم این لایحه را به صورت سه شیفت بررسی کرده و آن را به مجلس ارائه دهیم.

وی افزود: از هفته گذشته کلیات لایحه بودجه سال 95 را در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب و بررسی درآمدها نیز آغاز شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ این هفته نیز ادامه بررسی‌ها را خواهیم داشت تا بتوانیم پس از بررسی درآمدها، هزینه‌ها و تبصره‌های بودجه 95 را مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن پیشنهادات را نهایی کرده تا آماده ارائه به کمیسیون تلفیق شوند.

قوامی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق از 10 اسفند ماه سال جاری (گرچه کار خود را آغاز کرده و یکشنبه نیز آیین‌نامه داخلی این کمیسیون بررسی خواهد شد) پیشنهادات کمیسیون‌ها را بررسی کرده و امیدواریم کمیسیون تلفیق بتواند شبانه‌روزی کار کرده و لایحه بودجه را به صحن برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در نهایت به مدت 2 هفته زمان می‌برد تا پیشنهادات مطرح شده در خصوص لایحه بودجه سال 95 در کمیسیون تلفیق بررسی شود و تا 24 اسفندماه نیز به صحن ارائه می‌شود. در مجموع پس از ارائه، بررسی آن در صحن سه هفته به طول می‌انجامد و ظاهرا زمان کم می‌آید لذا در اینصورت دولت در سال 95 (اگر بودجه به تصویب نرسد) اجازه اینکه یک ریال از بودجه هزینه کند را ندارد آنگاه ناچار خواهیم بود که چند دوازدهم لایحه بودجه را به تصویب برسانیم تا بررسی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به صورت فشرده و در سه شیفت متوالی به بررسی لایحه بودجه 95 بپردازیم همچنین کمیسیون تلفیق نیز در مدت دو هفته بودجه را بررسی کرده و قبل از 20 اسفندماه سال جاری به صحن برساند، شورای نگهبان نیز همزمان نظرات خود را ارائه دهد در 29 اسفندماه سال جاری بودجه سال 95 بسته می شود ولی این کار بسیار فشرده و سخت می‌شود.

قوامی با بیان اینکه اگر کمیسیون تلفیق در این ایام به صورت شبانه‌روزی کار کند می‌تواند بررسی بودجه را جمع کند، گفت: اگر به هر دلیلی دولت لایحه چند دوازدهم را به مجلس تقدیم نکند قطعا طرحی در این زمینه از سوی مجلس ارائه خواهد شد. اگر مجلس طرح ندهد دولت نیز لایحه ارائه نکند، بودجه هم به تصویب نرسد از ابتدای فروردین ماه سال 95 هیچ کسی اجازه هزینه حتی یک ریال از بودجه دولت را نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.