رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رخدادهای سفر رم و پاریس خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود، زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی است و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم.

رخدادهای سفر رم و پاریس خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی است/ خرید ایرباس مشکل اشتغال جوانان را حل نمی‌کند/ نفوذ در ایران رخ داده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کارگاه آینده‌پژوهی جنگ نرم که به همت سازمان بسیج اساتید در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با معضل نفوذ مواجه است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در مورد این خطر به ملت تذکر داده‌اند، ماهیت این خطر استفاده از روش‌های مختلف برای تضعیف نظام اسلامی است اما تاکنون دشمن در هیچ روشی به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه برخورد دشمن در مسئله نفوذ تغییر کرده است، اضافه کرد: آمریکا از ترفندهای مختلف برای تضعیف نظام اسلامی استفاده کرده است اما توطئه‌های او اثری نداشته و بر اساس گفته رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور تاثیر تحریم‌ها بر ایران کاهش یافته است.

رئیس سازمان بسیج سازمان مستضعفین خاطرنشان کرد:‌ تحریم‌ها دولت و نظام اسلامی را به تسلیم کردن وادار نکرده است به همین علت دشمن از روش تحریم‌ پرهیز و برای رسیدن به اهداف خود از روش دوستی استفاده می‌کند.

وی از خصلت‌های روحیه استکباری یاد کرد و گفت: بعد از برجام چهار قانون مخالف نظام اسلامی مصوب شده و اکنون 11 قانون دیگر در کنگره آمریکا در حال تصویب است، یکی از این قانون‌ها تصویب بودجه چند میلیون دلاری برای ایجاد دموکراسی در ایران است که عزم جدی آمریکا برای تضعیف ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

نقدی با بیان اینکه آمریکا 46 میلیارد دلار از سرمایه بلوکه شده ایران را به بهانه غرامت تفنگ‌داران کشته شده در لبنان برداشت کرده است، تصریح کرد: تحریم‌ها لغو نشده بلکه  120 یا 180 روز تعلیق شده است و رئیس جمهور آمریکا می‌تواند در هر زمانی تصمیم خود را تغییر دهد.

وی با تاکید بر اینکه خوی استکباری افراد آمریکایی مانع ابراز محبت مناسب آنها به ایرانی‌ها می‌شود، اظهار کرد: نفوذ در ابعاد مختلف تعریف می‌شود که یکی از این ابعاد نفوذ فردی با استفاده از نقاط ضعف مادی و تفکرات دنیاطلبانه است.

نقدی یادآور شد: یکی از افراد دستگیره شده توسط سپاه خانم جاسوسی بود که با عنوان خبرنگار اهداف سازمان‌های اطلاعاتی را دنبال می‌کرد و طی سه ماه در بیروت آموزش‌های لازم را سپری کرده بود به همین علت آمریکا تلاش بسیاری برای آزادی او انجام داد.

وی با اشاره به اینکه استکبار با نفوذ فردی به خانه برخی از شخصیت‌های ناآگاه جامعه اسلامی دسترسی دارد، مطرح کرد: آمریکا برای آزادی گروگان‌ها یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول سال 59 که طی 36 سال هیئت‌های دیپلماسی و حقوقی نتوانستند بازگردانند را پرداخت و تحریم بانک سپه را لغو کرد در صورتی که برخی تلاش می‌کنند این دستاورد را به مذاکرات نسبت دهند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در نفوذ جریانی به دنبال القای باورهای نادرست است، عنوان کرد: دشمن در این نفوذ با استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی، موسسات مردم نهاد از جمله دفاع از زنان، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و محیط زیست را ایجاد کرده تا با حضور در عرصه‌های مختلف به دنبال القای تفکرات خود باشد.

نقدی افزود: برخی از موسسات دلسوز ملت ایران نیستند که کارگروه‌های آموزش مدیریت را در کشور برگزار کنند بلکه این افراد با استفاده از بودجه نظام به دنبال نفوذ در کشور و رسیدن به اهداف خود هستند، این سازمان‌ها تغییر باورهای ملت را دنبال می‌کنند تا تفکر دولت آمریکا در ایران نهادینه شود.

وی از وضعیت نفوذ فردی و جریانی در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: اکنون نفوذ در ایران رخ‌ داده است و اینکه برخی از افراد ساعاتی بعد از سخنان رهبری خلاف ایشان سخن می‌گویند، نمونه‌ای از نفوذ است.

نقدی رسیدن به مادیات دنیوی را عامل اصلی افزایش نفوذ‌گران در ایران اسلامی دانست و ادامه داد: اگر شخصیت‌های دنیاطلب مسئولیت‌های کشور را بر عهده داشته باشند مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد می‌شود؛ بر اساس گفته یکی از نمایندگان مجلس 6 نفر از اعضا کابینه دولت ثروتی بیش از هزار میلیارد تومان دارند، این افراد با این حجم از ثروت وقتی برای خدمات‌رسانی به مردم ندارند و امام خمینی(ره) نسبت به این خطر هشدار داده بودند.

وی با بیان اینکه افراد قدرت‌طلب به دنبال تکیه کردن به کدخدای منطقه هستند، خاطرنشان کرد: تربیت دانشجویان بر اساس علوم انسانی غربی سبب شده است جامعه نفوذ را پذیرا باشد.

نقدی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه ایران اسلامی علوم غربی را آموخته به همین علت همانند وزرای خارجه دیگر کشورهای غربی عمل می‌کند و علمی که از آن تحلیل امام راحل(ره) و رهبر انقلاب اسلامی برخاسته به او آموخته نشده است به همین علت نفوذ به راحتی در کشور رخ می‌دهد و وقتی که از حرکت بر مبنای ایمان به وعده‌های خداوند سخن می‌گوییم به ما می‌خندند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ملت باید بسترهای نفوذ در نظام اسلامی را از بین ببرند، اضافه کرد: با وضعیت کنونی دانشگاه‌ها اندیشمند سازگار جای اندیشه جهادگر را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر باورها اولویت اصلی نقشه‌های دشمن است، تصریح کرد: افراطی بودن بسیج، رسیدن به رفاه با استفاده از سبک زندگی غربی، پیشرفت علمی، فنی و اقتصادی ایران در گرو رابطه با آمریکا، تغییر رویکرد و اهداف آمریکا گزاره‌های القایی دشمن در جامعه اسلامی است که برای گسترش آنها در تفکرات مردم اقدامات روانی و عملیاتی از جمله اسیدپاشی و حمله به سفارت عربستان را انجام می‌دهند.

نقدی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تغییر نکردن هویت آمریکا یاد کرد و ادامه داد: رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی است زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم.

وی فروش نفت خام و خرید مصنوعات را از اقدامات مذکور برشمرد و با اشاره به اقدامات فرانسه در طول 36 سال اخیر برای تضعیف نظام اسلامی، گفت: کشورهای اروپایی در فتنه و تحریم‌های اقتصادی نقش مهمی داشته و در جریان 1+5 گاهی از آمریکا نیز جلوتر حرکت کرده‌اند اما اکنون باید پول‌های نفت را به آنها داده و ایران را به بازاری برای فرانسه تبدیل کنیم.

نقدی یادآور شد: رئیس جمهور در کشور فرانسه حضور یافت اما وزیر خارجه این کشور از او استقبال رسمی کرد و مصاحبه مطبوعاتی این مقام مسئول نظام اسلامی در ایتالیا زیر چکمه مجسمه سردار متجاوز به ایران انجام شد که این موارد از نتایج نفوذ است.

وی به توهین نخست وزیر فرانسه به پیامبر اسلام اشاره و عنوان کرد: مطرح کردن خرید هواپیمای ایرباس توسط برخی رسانه‌ها جنگ روانی است زیرا این امر که هزینه 128 میلیاردی را برای کشور به دنبال داشته نمی‌تواند مشکل اشتغال ملت را برطرف کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی طی دو سال اخیر با مشکلات جدیدی روبه‌رو شده است، اظهار کرد: اگر گزاره بهبود اقتصادی ایران مشروط به ارتباط با آمریکا حذف نشود مشکلات ایران بیشتر می‌شود، طی دو سال گذشته شاخص‌های علمی کاهش اما درصد طلاق، پرونده‌های قضایی و سن ازدواج افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای رسانه‌ای کردن خرید ایرباس‌ها هزینه کرده‌اند مطرح کرد: وقتی کشوری 118 فروند از یک مدل هواپیما را خریداری می‌کند حداقل باید در 20 درصد از ساخت آن مشارکت داشته باشد، این نوع خریدها برای شیخ نشین‌های عربی بوده نه کشوری که به دنبال پیشرفت است.

نقدی نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، بازار مصرف، سرمایه مالی و انرژی را از عوامل اقتصاد موفق خواند و مطرح کرد: نیروی انسانی مناسبی در نظام تربیت شده و با وجود کاهش پیشرفت علمی دانش کنونی نظام در سطح دنیا جایگاه مناسبی دارد.

وی از میزان انرژی و مواد اولیه موجود در ایران یاد کرد و گفت: 80 میلیون دلار بازار داخلی، 400 میلیون دلار بازار همسایه و 2 میلیارد دلار بازار خارجی بدون قابلیت تحریم در دسترس ایران اسلامی است؛ قرارداردهای نفتی استعماری به بهانه افزایش نقدینگی است در صورتی که نقدینگی مالی مناسبی در کشور وجود دارد به همین علت دولت توانست 130 هزار خودرو را طی 6 روز به فروش برساند.

نقدی اضافه کرد: اگر اطراف ایران را دیوار بکشند نظام و مردم می‌توانند با تکیه بر داشته‌های داخلی خود به رفاه برسند زیرا عناصر موفقیت اقتصادی با عنایت خداوند در ایران وجود دارد اما مدیریت مناسبی در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارزش‌های جامعه اسلامی تغییر کرده است، عنوان کرد: خودباوری در عرصه‌های صنعت و اقتصاد وجود ندارد در صورتی که با مدیریت می‌توان در این عرصه‌ها به موفقیت رسید.

نقدی به گفته برخی از مسئولان مبنی بر حضور مدیران خارجی در ایران اسلامی اشاره و مطرح کرد: اگر مربی فوتبال را از خارج کشور می‌آورند برای برطرف‌سازی نزاع‌های داخلی است نه ضعف توانایی مربی‌های ایرانی، در عرصه اقتصادی هر روز با کشورهای خارجی باید رقابت کنیم، حضور مدیران خارجی در کشور سبب می‌شود او به خواسته‌های طرف خودش فکر کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان از نگاه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به اقتصاد وابسته به غرب یاد کرد و ادامه داد: برخی به دنبال حضور سرمایه‌های خارجی در ایران هستند اما این سرمایه‌ها با مذاکره هدایت نمی‌شود زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال سود بیشتر هستند و اگر صنعت داخلی از جمله کارخانه‌ها‌ ضرر کنند نمی‌توانیم سرمایه خارجی را در کشور جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد چینی در اردبیل کارخانه فولاد ایجاد کرده اما اکنون ورشکست شده‌اند، وقتی محصولات از خارج وارد می‌شود ظرفیت داخلی نظام بدون استفاده می‌ماند.

نقدی وضعیت تولید کشور آمریکا را نامناسب دانست و افزود: آمریکا 20 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و هر روز 2.5 میلیارد دلار به آن اضافه می‌شود، اگر دزدی منابع نفتی عربستان، لیبی و دبی نبود اقتصاد این کشور شکست می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن فناوری‌های نامناسب را به ایران انتقال می‌دهد، تصریح کرد: اگر اقتصاد داخلی کشور توانمند نباشد سرمایه‌ها از کشور خارج می‌شود، بخشی از سرمایه داخلی نظام در خرید ایرباس به کشور فرانسه فرستاده شده است.

نقدی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد نقش آمریکا در انتخابات جاری یاد کرد و افزود: خطر نفوذ در انتخابات وجود دارد زیرا در این انتخابات رقابت‌های جناحی وجود ندارد و مجلسی که در مقابل استکبار موضع می‌گیرد با مجلسی که سخنان استکبار را دنبال می‌کند تفاوت بسیاری دارد زیرا بدون آرمان ایستادگی در مقابل استکبار وضعیت آینده نظام نامشخص است.

وی اضافه کرد: نیروهای انقلابی باید برای انتخابات مجلس در کنار یکدیگر قرار گیرند تا از رقابت‌های نادرست جلوگیری شده و بستر برای حضور افراد ناآگاه فراهم نشود، طبق سخنان رهبری باید به لیست تعیین شده توسط افراد مومنی که در فتنه‌ها گمراه نشدند، رای بدهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.