مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: نخستین مدرسه جامع محیط زیست خراسان رضوی در کاشمر افتتاح شد.

نخستین مدرسه جامع محیط زیست خراسان رضوی در کاشمر افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حمید صالحی اظهار داشت: در اجرای برنامه سراسری برای ایجاد مدارس جامع محیط‌زیست، تفاهم‌نامه‌ای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده که در این راستا در خراسان‌رضوی نیز 96 مدرسه دخترانه و پسرانه به عنوان دبیرخانه محیط زیست انتخاب شدند.

صالحی افزود: در ادامه فرآیند آغاز به کار این دبیرخانه برخی مدارس در پیاده کردن مبانی جامع محیط زیست اقداماتی فراتر انجام داده اند که یکی از این مدارس در کاشمر است.

وی اظهار کرد: در این مدرسه به عنوان نخستین مدرسه جامع زیست محیطی استان تمام فاکتورهای لازم برای ایجاد مدرسه جامع محیط زیستی وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: در این مدرسه ضمن رعایت استفاده از ساختار ذخیره انرژی با استفاده از پنجره های دوجداره، برای مصرف کمتر آب با تهیه شیرهای اتوماتیک تدابیری اتخاذ شده است.

صالحی همچنین به تهیه آب گرم با استفاده از انرژی خورشیدی در این مدرسه خبر داد و افزود: دانش آموزان این مدرسه با زندگی پرندگان و گیاهان دارویی به ویژه فرهنگ حفظ محیط زیست به صورت عملی آشنا می شوند.

مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی همچنین از افتتاح کارخانه آسفالت در کاشمر که به عنوان تنها واحد در جنوب این استان به بگ فیلتر مجهز شده خبر داد و گفت: این فیلتر با هزینه چهار میلیارد ریال تهیه و نصب شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.