کاردینال «ستانیسلاو خوچوار» که بالاترین مقام کلیسای کاتولیک صربستان است در نشستی با سفیر کشورمان در بلگراد با ابراز علاقه مندی خود برای گفت و گو بین ادیان، این گفت و گو ها را در شرایط کنونی جهان بسیار مهم دانست.

کاردینال صربستان: گفت و گو بین ادیان در شرایط کنونی جهان مهم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، کاردینال خوچوار روز شنبه در دیدار با «مجید فهیم پور» از تاریخ، تمدن و قدمت ایران تمجید و ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و 1+5 (برجام )که زمینه را برای پیشرفت ایران در جامعه بین المللی فراهم می کند، از دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران برای سفر به ایران استقبال کرد.
کاردینال کلیسای کاتولیک صربستان با اشاره به علاقه مندی خود برای گفت و گو بین ادیان بخصوص در شرایط کنونی جهان، گفت: اسقف گری صربستان به شکل بسیار روشنی گفت و گو بین ادیان را در درون ادیان و میان آنها تشویق می کند.
کاردینال خوچوار همچنین وحدت، صلح و آشتی بین مردم و جوامع را از موضوعات بسیار مهم و از اولویت های ماموریت خود دانست و به فعالیت های کلیسای کاتولیک در کمک و مساعدت به مهاجران که از خاورمیانه به صربستان می آیند، اشاره کرد و گفت که این کلیسا کمک هایی را در اختیار آنان قرار می دهد.
این کاردینال افزود که کلیسای کاتولیک صربستان با ارتباط هایی که با نهادهای بین المللی کاتولیک دارد توانسته است کمکی را برای آوارگان جنگی فراهم کند و وی شخصا از چند پناهگاه آوارگان در صربستان دیدن کرده است.
کاردینال خوچوار در این رابطه با اشاره به تمایل خود برای برقراری صلح کامل در خاورمیانه تا اینکه مردم مجبور به مهاجرت و ترک خانه های خود نشوند همکاری بین جوامع و ادیان و دولت ها را در حل و فصل بحران آوارگان جنگی بسیار مهم دانست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این دیدار که در فضایی بسیار دوستانه انجام شد کاردینال کلیسای کاتولیک صربستان را با تحولات اخیر در کشورمان آشنا و ترجمه پیام مقام معظم رهبری خطاب به امور جوانان در غرب را به وی ارائه داد و در باره خطر تروریسم و موضوع فلسطین توضیحات کاملی داد.
فهیم پور تروریسم را محکوم و با بیان اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و کشور ما از ابتدای انقلاب، قربانی تروریسم بوده در باره مردم فلسطین که بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون به دست رژیم صهیونیستی کشته می شوند و برخی از ابرقدرت ها در این مورد سکوت اختیار کرده اند، توضیحاتی ارائه داد.
وی همچنین ریشه های تروریسم را فقر، جهل، تبعیض و برخورد دو گانه دانست و گفت اینها عواملی هستند که موجب پیدایش و گسترش تروریسم می شوند که باید با آنها بصورت ریشه ای و اصولی برخورد کرد.
سفیر ایران در صربستان از کاردینال خوچوار برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.
کاتولیک ها پنج درصد از جمعیت صربستان را تشکیل می دهند که اکثریت آنها در استان ووی وودینا در شمال کشور ساکن هستند.
همچنین پنچ اسقف گری کلیسای کاتولیک در سراسر این کشور فعالیت دارند که کاتولیک ها مراسم مذهبی خود را در این اماکن مذهبی انجام می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.