مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی گفت: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و با تجلیل از بیش از ۲۰۰ برگزیده در قم برگزار می شود.

۲۰۰ برگزیده جشنواره قرآن و حدیث المصطفی تجلیل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، حسین اسدی بعد از ظهر شنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی از امروز آغاز شده و روز چهارشنبه نیز برگزیدگان آن اعلام می‌شوند.

وی بیان داشت: مرحله نهایی بخش شفاهی دو روز دوشنبه و سه‌شنبه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن و حدیث جامعه المصطفی عنوان کرد: مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و سخنرانی آیت الله اعرافی روز چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراسم در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و در آن بیش از ۲۰۰ برگزیده جشنواره تجلیل و قدردانی می‌شوند.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی ابراز کرد: تجلیل از واحد برتر قرآنی جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور در سال ۹۴ از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

وی افزود: داورانی نیز از چندین کشور خارجی در مراسم حضور خواهند داشت و از بخش‌های مختلف جامعه المصطفی بازدید و با آیت الله اعرافی دیدار خواهند کرد.

برگزاری جشنواره قرآن و حدیث در بیش از ۳۰ کشور دنیا

اسدی تصریح کرد: جشنواره قرن و حدیث جامعه المصطفی علاوه بر قم در بازه ۶ ماهه بیش از ۳۰ کشور دنیا نیز برگزار می‌شود و در سنواتی نیز این جشنواره در ۴۰ کشور برگزار شد.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی ابراز کرد: هرکدام از شرکت کنندگان در خارج از کشور در دو مرحله مسابقه می‌دهند و برترین آن‌ها به این جشنواره در قم معرفی می‌شوند.

شرکت ۱۰ هزار نفر در بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث

وی بیان کرد:‌ در مجموع ۱۰ هزار نفر در بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی از طلاب داخل و خارج از کشور شرکت کرده‌اند.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی تصریح کرد: جشنواره قرآن و حدیث در سه بخش معرف قرآن و عترت، بخش شفاهی و بخش آثار و پژوهش‌های قرآنی و حدیثی با محوریت شعار عقلانیت دینی و جاهلیت مدرن درحال برگزاری است.  

وی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره ۱۴ درصد رشد شرکت کنندگان داشتیم و درخصوص کسب حد نصاب لازم در هر رشته ۱۰۰ درصد وجود دارد.

اسدی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار کتاب در داخل و خارج از کشور به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته و کتب تنوع زبانی نیز داشته‌اند.

حضور شرکت کنندگان از بیش از ۸۰ کشور دنیا

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآن و حدیث المصطفی عنوان کرد: در همه بخش‌ها از ۸۰ کشور دنیا شاغل به تحصیل در داخل و خارج از کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بیش از ۶۰ نفر در حال حاضر در بخش شفاهی رقابت می‌کنند و هزار و ۲۱۰ نفر در مجموع در این بخش شرکت داشتند.

اسدی عنوان کرد: مسابقات ویژه خواهران در موسسه بنت الهدی برگزار می‌شود و حدود ۸۰ نفر در بخش شفاهی خواهران رقابت داشتند.

شرکت ۱۲۰۸ خواهر در جشنواره قرآن و حدیث

وی بیان داشت: کل خواهران شرکت کننده هزار و ۲۰۸ نفر بودند و برگزیدکان آن نیز در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل می‌شوند.     

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.