وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زاهدان گفت: در ۲ ماه آینده هزار و ۶۰۱ روستای سیستان و بلوچستان از شبکه اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

هزار و ۶۰۱ روستای سیستان و بلوچستان از شبکه اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم از زاهدان محمود واعظی شامگاه شنبه درجلسه شورای اداری سیستان وبلوچستان که در استانداری زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: تا اواخر سال آینده تمامی روستاهای کشور تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت قرارمی‌گیرند.

وی افزود: باهدف ایجاد زیرساختهای فناوری واطلاعات از اول کار این دولت تاکنون بیش از نهصد کیلومتر در کشور فیبرنوری ایجادشده و تلاش می‌شود تاپایان کار دولت یازدهم تمامی روستاهاحتی روستاهای زیر 10 خانوار هم به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوند.

واعظی افزایش پنهای باند داخل از 624گیگابیت برثانیه به حدود4000 گیگابیت برثانیه و پنهای باند اینترنت بین الملل از72 گیگابیت برثانیه به 276گیگابیت برثانیه و افزایش تعدامشترکین اینترنت پرسرعت ازسه ونیم میلیون مشترک به 22 میلیون مشترک و توسعه شبکه فیبرنوری از51000 کیلومتربه 57 هزارکیلومتر را از دستاوردهای وزارتخانه متبوع خود درحوزه ایجاد و توسعه فناوری ارتباطات بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح شبکه اینترنت پرسرعت در 1361روستای سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی شده است تا  2 ماه آینده تعداد هزار و 601 روستای استان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل و مردم این مناطق از نعمت فناوری اطلاعات در امور اجتماعی اداری و فرهنگی بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیروزی درمذاکرات هسته‌ای در برابر 5 قدرت بزرگ دنیا را ناشی از قدرت ایمان و آرمان‌های امام راحل درایت رهبری تدبیر دولتمردان و مقاومت وپشتوانه مردمی خواند و تصریح کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تا از شرایط غرورآفرین بوجودامده پس از تحریم در عرصه بین‌المللی برای کشور در راستای توسعه وپیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس شرایط فراهم شده این روزها دولت درصدد است با رفع تحریم‌های ظالمانه و قطعنامه‌های سازمان ملل با پشتوانه مردمی مرحله دوم کار خود راکه توجه به اقتصاد و اشتغال ومعیشت مردم است را به‌عنوان یک اولویت مهم آغازکند، اذغان داشت: سال 95، سال شکوفایی اقصادی کشور است و خواستار نقش‌آفرینی مردم در امر سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیتهای تجاری و اقتصادی با استفاده ازظرفیتهای فراهم شده، هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان نیز در این جلسه  با اشاره به پیشرفت و نقش صنعت ارتباطات در فعالیت‌های امروزی دنیا و نیاز بشر به توسعه و پیشرفت این دانش در کشور، ایران را سرآمد کشورهای منطقه و دنیا دانست و تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز روستاهای که تا قبل از انقلاب حتی قادر به دریافت تصویر و صدای رادیو و تلویزیون نبوده است از پیشرفته‌ترین امکانات ارتباطی و فناوری با متصل شدن به اینترنت بهره‌مند می‌شوند.

آیت‌الله سلیمانی  بهره‌مندی روستاها از امکانات ارتباطی و فناوری را عامل توسعه وپیشرفت تحوالات اجتماعی درمردم دانست و افزود: امروز به برکت نظام و امام این تحولات عظیم فرهنگی در تمامی جوامع دیده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.