احمد بدر الدین حسون مفتی کل جمهوری عربی سوریه در نامه ای به آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از برگزاری کنگره بین المللی مقابله با جریان های تکفیری و مسئولیت علمای اسلام، تقدیر کرد.

مفتی کل سوریه از برگزاری کنگره مقابله با جریان های تکفیری تقدیر کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، در این نامه که روز یکشنبه در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی منتشر شد، خطاب به این مرجع تقلید خاطرنشان شده است: از خداوند متعال می خواهم ما را در هر جایگاهی که باعث افتخار اسلام و مسلمین، وحدت کلمه و جمع شدن صفوف و نزدیک شدن دل های آنها به هم می شود در کنار مقام والا و گرامیتان قرار دهد.
نامه می افزاید: اوقاتی خوش مالامال ازنسیم های عطرآگین و جلوه های ایمانی زلال و روشن را در شهر مقدس قم، در محضر سایه مقام مبارک حضرتعالی و دانشگاه جامع شما که هر خیری را در بر می گیرد و مسجد نورانیتان و سخنان شما که در دل نور امید و رجا را روشن ساخت از نزدیک لمس کردم که موجب سعادت اینجانب است.
احمد بدر الدین حسون یادآورشد: آن همت والای حضرتعالی که در آن آیات محبت و بخشش است و نوری که از روح شما ساطع(تابان) می شود در عقل و روح ما باقی خواهد ماند.
مفتی کل سوریه در این نامه خاطرنشان کرده است: معارف الهی، علوم شرعی و حقایق ایمانی حضرتعالی که باعث هدایت طلبه های راستین علم به سمت و سوی اقتدا به سیره شماست و مناره های آن معراجی برای همه رهروان این مسیر است باعث پایبندی، استقامت، اعتقاد و چنگ زدن به قرآن کریم در زمینه های اعتقادی، ایمانی، و دنبال کردن رهنمودهای این کتاب الهی، و همچنین گام برداشتن در مسیر پیامبر مصطفی (ص) به عنوان اسوه و الگوی اخلاقی و رفتاری و همچنین وفاداری و محبت و فرمانبرداری از آل بیت رسول خدا (ص) می شود.
' خداوند به نیابت از ما و اسلام به شما پاداش خوب عطا بفرماید و عمر مطهر جنابعالی را برای امت پر برکت دارد تا اینکه راهنما و نور هدایتی برای رهروان باشید.
همایش بین المللی «خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز، مسئولیت علمای جهان اسلام»، روز پنجشنبه هشتم بهمن ماه در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد و دکتر احمد بدر الدین حسون مفتی کل جمهوری عربی سوریه از میهمانان این همایش بود.'
در این همایش علاوه بر میهمانان داخلی، شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی از حوزه های علمیه و دانشگاه ها، علمای شیعه و اهل سنت از 25 کشور حضور داشتند.
در آذرماه 93 نیز اولین همایش جهانی مقابله با جریان های تکفیری با حضور شخصیت های سیاسی و چهره های علمی، فرهنگی و سیاسی از داخل و خارج کشور در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد؛ تاکنون 10 جلد از مقاله های برگزیده آن همایش و 40 عنوان کتاب به زبان های فارسی، عربی و چکیده آنها به زبان انگلیسی چاپ شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.