مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: در سال آینده گازرسانی به ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در دستور کار قرار می گیرد.

۸۰۰ روستای مازندران سال ۹۵ گازرسانی می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، محمد اسماعیل ابراهیم زاده عصر یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز مازندران با بیان این که یک بار دیگر نهضت گازرسانی در مازندران آغاز خواهد شد گفت: خدمت به مردم در گازرسانی مازندران اصل است و در همین راستا ۹۹.۱۴ درصد خانوارهای شهری و ۸۸ درصد خانوارهای روستایی تاکنون گازدار شده اند.

ابراهیم زاده با اشاره به این که مازندران رتبه اول گاز رسانی کشور را دارا است افزود: ۷۳ هزار خانوار در سال ۹۴ از نعمت گاز برخوردار و  ۳۰هزار علمک نیز نصب شده است.

ابراهیم زاده اعتبار شرکت گاز مازندران در سال ۹۴ را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی لازم برای سال ۹۵ انجام شده تا با یک زمان بندی، کل روستاهای بالای ۲۰ خانواراز نعمت گاز برخوردار شوند.

۷۶ روستا دهه فجر امسال گازرسانی می شود

وی از بهره برداری گازرسانی ۷۶ روستا در دهه فجر امسال خبر داد و خاطر نشان کرد : ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۱ پروژه در استان تحویل پیمانکار شده که کلنگ زنی آن در دهه فجر انجام می شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت دو هزار پرسنل شرکت گاز استان که شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستندگفت: خدمات گاز رسانی استان دارای استانداردهای بین المللی است و خوشحالیم که بخشی از مشکلات مردم توسط شرکت گازمرتفع می شود.

ابراهیم زاده با بیان این که مازندران در خطوط انتقال گاز در انتهای خطوط سرخس - خانگیران قرار دارد افزود: از لحاظ منابع ذخیره گاز رتبه دوم جهان و در استخراج گاز به مدد انقلاب رتبه چهارم را درجهان دارا هستیم و هیچ مشکلی در تامین گاز نخواهیم داشت.

وی با اشار ه به وجود سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز در کشور تصریح کرد: بسیاری از صنایع کشور با انرژی گاز فعالیت می کنند که اگر دما در کل کشور منهای ۱۰ درجه و صنایع از شبکه گاز خارج شود در تامین گاز کشور مشکل نداریم و با صنایع قرارداد بسته ایم که هرگاه شرکت گاز خواستار استفاده از سوخت جایگزین شد، درخواست را اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه داد:  ۱۷۰ کیلومتر خط انتقال دامغان به ساری به خاطر پایداری گاز انجام می شود و ۱۰۵ روستای چهاردانگه و ۵۶ روستای دودانگه نیز تا پایان سال ۹۷ گاز دار می شوند که ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه  این دو بخش برآورد شده است.

وی گفت: گازرسانی به ۸۰ روستای سوادکوه در دستور کاز قرار دارد که در دهه فجر با انتخاب پیمانکار کلنگ زنی خواهد شد و ۲۰ روستای پل سفید و کسلیانگ هم در دستور کار قرار دارد تا نهضت گاز رسانی به طورکامل صورت گیرد.

ابراهیم زاده با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام به اتمام رسیده و پروژه نیمه کاره نداریم گفت: ۶۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان معوقه بانکی شرکت از سالهای قبل پرداخت شده و طلب پیمانکاران هم صفر شد تا انضباط مالی بر شرکت گازحاکم شود.

وی متذکر شد: شرکت گاز در کسب مطالبات وضعیت خوبی ندارد و ۲۸۰ میلیارد تومان از نیروگاه، صنایع و مردم طلبکاراست که۱۴۷ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خانگی و صنایع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.