شیخ‌الاسلام گفت: خوشبختانه با پیگیری جدی رییس جمهوری، با پرداخت 1830 میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان کشور موافقت و دستور اقدام لازم داده شد.

اصلاح قانون کار نهایی می‌شود/مطالبات بازنشستگان پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از برنا، "عبدالرضا شیخ‌الاسلام" شب گذشته در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: تلاش داریم تا قبل از پایان امسال، حداقل نیمی از این مطالبات را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه بقیه مطالبات به تدریج در سال آینده پرداخت خواهد شد، افزود: پرداخت نیمی از مطالبات بازنشستگان تا پایان سال بستگی به تامین نقدینگی لازم دارد.

وی گفت: پرداخت این مطالبات از محل فروش سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد.


** اصلاح قانون کار نهایی و تا پیش از پایان سال به مجلس ارائه می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از نهایی شدن اصلاح قانون کار خبر داد و گفت: خوشبتخانه با رویکردهای سه جانبه‌گرایی که در تعیین حداقل‌ نرخ مزد میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت وجود دارد، اصلاح قانون کار طی 6 ماه در جلسه‌های بسیار مفصل و طولانی مورد بررسی قرار گرفت و در چند روز گذشته نهایی و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد که اصلاحیه قانون کار بعد از تدوین نهایی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی قانون کار را از مهمترین و حساس‌ترین قوانین کشور دانست و افزود: تلاش داریم تا پیش از اتمام سال آن را نهایی کنیم زیرا تکلیف قانون برنامه پنجم است که در نخستین سال برنامه (سال 90) اصلاحیه قانون کار به مجلس ارائه شود.


** اعطای کارت خرید 1.5 میلیون تومانی به 230 هزار کارگر تا پایان سال 90

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره کارت خرید برای کارگران نیز اظهار داشت: قرار بود در اجرای این طرح از همه ظرفیت سیستم‌های بانکی استفاده شود تا 10 میلیون کارگر تحت پوشش قرار بگیرند.

وی افزود: اما متاسفانه این اقدام به عمل نیامد و ناگزیر شدیم از مجموعه سیستم‌های بانکی که در اختیار داشتیم، کمک بگیرم.

شیخ‌الاسلام یادآورشد: برنامه‌ریزی کردیم تا پایان امسال 230 هزار نفر از کارگران کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته و به هرکدام یک کارت خرید اعتباری به میزان 15 میلیون ریال تقدیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد که اهدای کارت خرید در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.