یکی از رهبران انصارالله یمن با انتقاد از تحرکات سفیر آمریکا در کشورش، تاکید کرد جنگ یمن با خواست و مشارکت آمریکا ادامه دارد.

انصارالله: سفیر آمریکا خود را حاکم یمن می‌داند/جنگ یمن با خواست و مشارکت آمریکا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «علی القحوم» از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که بمباران‌های اخیر شهر صنعاء با موشک‌های کروز بوده که از سوی یک کشتی آمریکایی به سوی این شهر شلیک شده است.

به نوشته خبرگزاری «الخبر»، وی افزود: توافقنامه تسلیحاتی امضا شده میان واشنگتن و ریاض شامل 15 هزار بمب لیزری است بدون هواپیماهای مدرن آمریکایی، قابلیت انتقال و شلیک ندارند. باید تاکید کنم که تداوم تجاوز جنگ یمن به خواست و مشارکت آمریکا صورت می‌گیرد و اظهارات «جان کری» در ریاض، بیانگر آغاز مرحله جدیدی در این جنگ است.

وی افزود: تا زمانی که واشنگتن این جنگ را هدایت می‌کند، سازمان ملل از برقراری صلح در یمن عاجز است. مذاکرات صلح ژنو نیز بهترین دلیل برای اثبات این ادعاست. تحولات یمن ثابت کرد که جنگ برای یک مشکل سیاسی داخلی نیست بلکه هدف آن، به زانو درآوردن ملت است.

القحوم تصریح کرد: تداوم جنگ و طولانی شدن این تجاوز، یمنی‌هایی را که برای هرگونه فداکاری آماده‌اند، سست نخواهد کرد. ملت یمن بهای سنگینی برای زندگی با عزت و آزادی پرداخت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تحرکات آمریکا در شرایط کنونی با هدف سیطره بر یمن از طریق یک روند ظاهرا سیاسی صورت می‌گیرد و سفیر آمریکا به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی حاکم کنونی یمن است و تلاش دارد تا فضا را برای القاعده و داعش مهیا کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.