رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه در عملیاتی که اخیراً در مقابل نفوذ دزدان دریایی به آب‌های کشور داشتند با رفتار سنجیده و به‌موقع خودشان قدرت و صلابت نیروی دریایی سپاه را نشان دادند.

سپاه پاسداران در مقابله با "دزدان دریایی آمریکا" با قدرت و صلابت عمل کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: امروز روز بسیار فرخنده‌ای است که امام(ره) با ورود به ایران و قدوم مبارکشان تحولی بنیادین در فکر، روش و منهجی که ملت ایران باید طی کند، به وجود آورد و با تیزهوشی و فراست در ظرف 10 روز انقلاب را از میان جریان‌های مزاحم عبور داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اراده ملت ایران را در 22 بهمن در مقابل حرکت‌های آمریکا و دشمنان ایران محقق کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، افزود: حرکتی که امام با ورودشان به ایران آن را تلألو بخشیدند، اولین مسئله‌اش این بود که آگاه کردن قدرت امت اسلامی نسبت به ظرفیتی که در خودش وجود دارد، بود.

رئیس مجلس ادامه داد: مسلمانان در کشورهای مختلف مانند جزیره‌های مجزا از هم قرار داشتند و به حال یکدیگر دلسوزی نداشتند و امام این وحدت امت اسلامی را به‌عنوان یک حقیقت بزرگ در انقلاب اسلامی پابرجا کرد و همیشه در بیاناتشان بر وحدت امت اسلامی تأکید می‌کردند. 

لاریجانی با ابراز تأسف "امروز شاهدیم جریانات مزاحم انقلاب اسلامی اعم از ابرقدرت‌ها و برخی از کشورهای عقب‌افتاده در منطقه در مقابل فکر امام به‌دنبال تفرقه امت اسلامی هستند" اظهار داشت: اینها با ورود و حمایتی که از جریانات تروریستی و تکفیری کرده‌اند باعث به هم پاشیدگی بین بخش‌هایی از امت اسلامی شده‌اند.

وی تصریح کرد: ما امروز بیشتر نیازمندیم که به اهداف بلند امام بیشتر توجه داشته باشیم و بر آن تمرکز کنیم و بدانیم محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی نهفته است و باید پرچمدار این فکر باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: امام مقوله جهاد را در متن زندگی مسلمانان روشن کردند و با براق کردن این مقوله تحول بنیادینی در کل امت اسلامی به وجود آوردند.

لاریجانی با ابراز اینکه جهاد یک امر مهم در اسلام است که اگر کسی از آن غفلت می‌کرد باعث عقب افتادگی امت اسلامی می‌شد، گفت: در روایات اسلامی داریم که اگر امتی از جهاد دست بکشد لباس خواری و ذلت به تنش پوشانده می‌شود؛ امام این مفهوم را زنده کردند.

وی اضافه کرد: جوانان زیادی در کشور ما آماده شدند، با همین خصوصیت جهادی در مقابل ضدانقلاب ایستادگی کردند به‌طوری که جریانات تجزیه‌طلب در داخل کشور بودند که اگر این روحیه جهادی زنده نمی‌شد به‌سادگی نمی‌شد در برابر این توطئه‌ها پیروز شد.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه در زمان دفاع مقدس نیز با همین مؤلفه احیاگر جهادی بود که انقلاب اسلامی توانست در مقابل هجمه همه کشورها ایستادگی کند و سرفراز از آن بیرون بیاید، تصریح کرد: البته در حوادث مختلف دیگر نیز شاهد حفظ این روحیه هستیم. امروز هم این روحیه انقلابی و جهادی باید موضوع اساسی بین مسلمانان باشد.

لاریجانی با اعلام اینکه مسلمانان و امت اسلامی باید به وحدت امت اسلامی و احیای جهاد و فکر انقلابی به‌عنوان دو مؤلفه مهم برای پیشبرد افکار امام توجه کنند، گفت: ما امروز از سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه دعوت کرده‌ایم تا در مجلس حضور یابند و به‌دلیل رشادت‌هایشان از آنها تقدیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: عزیزان سپاه نمونه‌ای از تربیت شدگان مدرسه امام خمینی هستند، که تفکر جهادی و انقلابی را زنده نگه داشتند و در عملیاتی که اخیراً در مقابل نفوذ دزدان دریایی به آب‌های کشور اسلامی داشتند، با رفتار سنجیده و به‌موقع خودشان قدرت و صلابت نیروهای فداکار نیروی دریایی سپاه را نشان دادند که همیشه چشمانی بینا برای صیانت از مرزهای آبی کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون مجلسی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    اگر ورود به حاشیه آبهای ایران سهوی و اشتباه انسانی و انحراف از مسیر بوده است که پس از احراز واقعیت منجر به آزادی آنها شد که دیگر دزد دریایی محسوب نمی شوند و این ادبیات نادرست است، و اگر دزد دریایی بوده اند چرا به جای محاکمه و اعدام چند ساعت بعد آزاد شدند؟