در نه ماه گذشته ۱۷۴میلیون دلار ،محصول کشاورزی استان همدان به خارج از کشور صادر شده است.

با هزینه ۴۹۸ میلیارد ریال،۱۰۳ پروژه کشاورزی درهمدان افتتاح خواهدشد.

قدس آنلاین/همدان/محمودشهرام فرد: منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود:61پروژه آب وخاک، 15 پروژه تولیدات دامی، 2پروژه شیلات، 7پروژه تولیدات گیاهی، 4گلخانه، 2پروژه باغی، یک پروژه

خوراکی و3 پروژه صنایع تبدیلی در هفته جهاد کشاورزی در دهه مبارک فجر آماده بهر ه برداری است ، همچنین 3 طرح بزرگ گلخانه نیز با مساحت 5الی 10هکتار در این ایام کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در طی سالجاری،گفت: با اتکاء به توان داخلی درطی 9ماه سالجاری ، 174میلیون دلار محصولات کشاورزی استان  همدان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اعلام اینکه مقام استان در بهره برداری ،مقام خوبی است؛گفت: 6/5 درصد از بهره برداران برتر کشور در استان همدان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ارزش افزوده23درصدی بخش کشاورزی ،گفت:بیش از 120 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار است و از این راه ،700میلیون متر مکعب صرفه جویی در آب های

زیرزمینی اتفاق می افتد.

مهندس رضوانی جلال با تاکید بر ایجاد مکا نیزاسیون در بخش کشاورزی ،گفت: سال گذشته 40میلیارد  ودر سالجاری 50 میلیارد تومان جهت مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان همدان هزینه شده است.

وی درخصوص تولید چغندرقند استان هم گفت:پیش بینی ما برای امسال تولید280 هزارتن بوده ولی خوشبختانه تولید چغندر قند درسالجاری ازمرز 340 هزارتن هم گذشت.

وی با اشاره به خرید چغندرقند همدان توسط 6 کارخانه کشور افزود: 35درصد از مطالبات چغندرکاران پرداخت شده ولی حدود 95 میلیارد تومان از مطالبات باقی مانده که با تامین اعتبار در اسرع وقت این مبلغ هم پرداخت خواهدشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.