معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حرم مطهر رضوی میزبان برگزاری جشن های ملی گرامیداشت دهه فجر خواهد بود.

برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر در حرم مطهر رضوی

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی افزود: قرائت قرآن و زیارت، برگزاری شب شعر، سخنرانی، بیان احکام، مدیحه سرایی، اجرای سرود و همخوانی، بیان سیره و حدیث از ائمه معصومین (ع)، آداب زیارت و احکام نماز از جمله برنامه هایی است که در این ایام برای زائران تدارک دیده شده است.
وی اظهار کرد: حجج اسلام و المسلمین شریعتی تبار، فرزانه، سید ابوالفضل طباطبایی و آیت الله علم الهدی از سخنرانان این مراسم هستند و ماه رخسار، ناصر کهربایی، ذوقیان و گروه تواشیح سیرت النبی (ص) در این مراسم به اجرای برنامه می پردازند.
وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های قرآنی این ایام گفت: نشست تفسیر و تدبر در قرآن در صحن دارالقرآن و برپایی محفل انس با قرآن در جوار عترت در رواق امام خمینی(ره) روز 21 بهمن برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: مسابقه بزرگ نقاشی دهه فجر ویژه کودکان نیز برگزار می شود که کودکان می توانند با مراجعه به دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی در این مسابقه شرکت کنند.
وی اظهار کرد: 120 حلقه معرفت نیز با موضوعات آثار و برکات انقلاب اسلامی، نقش امام راحل در شکل گیری انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی، استحکام خانواده ثمره انقلاب اسلامی طی دهه فجر برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: نشست های تخصصی 'فجر بیداری' با موضوع سازماندهی جبهه فرهنگی انقلاب و نقش آن در تمدن سازی اسلامی و نقش حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در شکل گیری قیام های مردمی با حضور حجج اسلام غلامی و عبدخدایی روزهای 14 و 15 بهمن در بنیاد پژوهش های اسلامی برگزار می شود.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: همچنین به مناسبت دهه فجر
برنامه های متنوعی ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده که در رواق های مختلف اجرا خواهد شد.
وی گفت: برنامه های اردو زبانان شامل حلقه های معرفت با موضوعات دینی، عقیدتی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی، مسابقات فرهنگی و سخنرانی است که در رواق کوثر صحن جامع رضوی برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی و برپایی کلاس های آموزشی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی از 17 لغایت 22 بهمن از دیگر برنامه هایی است که در رواق کوثر ویژه این گروه از زائران اجرا می شود.
وی با بیان اینکه رواق دارالمرحمه نیز در این ایام با اجرای برنامه های مناسبتی میزبان زائران عرب زبان خواهد بود اظهار کرد: گزیده ای از زندگانی و سیرت امام خمینی(ره)، امام خمینی (ره) و وحدت اسلامی و شهادت در راه خدا از جمله موضوعاتی است که سخنرانان در این مراسم به تبیین و تشریح آن می پردازند.
وی گفت: ارسال بیش از 100 هزار ایمیل به مناسبت دهه فجر به بیش از 20 هزار مشترک شبکه مخاطبان بین الملل از فعالیت های اداره ارتباطات اسلامی است.
وی ارسال نشریه به 15 هزار مشترک طرح مخاطبان نورالهدی، ارسال نسخه دیجیتال محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی به تلفن همراه زائران، برگزاری مسابقات 'نشان راه' و 'نشانی بهشت' و ارسال بسته های فرهنگی دیجیتال به 28 نهاد و سازمان فرهنگی کشور توسط سامانه اشتراک محتوای مجازی را از جمله فعالیت های مدیریت فرهنگی آستان قدس رضوی برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.