مشاور وزیر نفت گفت: در برابر واردات سالیانه نزدیک به سه میلیارد دلار گاز از ترکمنستان، کالا و خدمات فنی مهندسی به این کشور صادر می شود.

صادرات سه میلیارد دلار کالا و خدمات در برابر واردات گاز از ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «محمدتقی امان پور» عصر دوشنبه در مراسم امضای موافقتنامه ای در زمینه ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات در برابر واردات گاز از ترکمنستان افزود: از 20 سال گذشته ایران از ترکمنستان گاز وارد می کند و در این سال ها سیاست وزارت نفت تشویق تولیدکنندگان ایرانی برای صادرات محصولات به این کشور بوده است.
نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی اضافه کرد: برای اجرای این طرح لازم بود یک بانک در طرح مشارکت کند و بر این پایه بانک توسعه صادرات برگزیده شد.
وی ادامه داد: در چارچوب این طرح برای صادرکنندگان، ضمانتنامه و سایر تسهیلات بانکی فراهم و پس از تایید صدور وضع خدمات، هزینه آن به صادرکننده پرداخت می شود.
مشاور وزیر نفت گفت: بر پایه این موافقتنامه که بین شرکت ملی گاز و بانک توسعه صادرات امضا می شود، اعتبارنامه های اسنادی (ال.سی) ریالی، ارزی و ضمانتنامه های مورد نیاز ارائه می شود.
امان پور به سفر پارسال رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در آن سفر توافق شد تا 10 سال آینده حجم مبادلات دو کشور به 60 میلیارد دلار برسد.
مشاور وزیر نفت ادامه داد: بر این پایه در برابر واردات 30 میلیارد دلار گاز از ترکمنستان در 10 سال آینده، کالا و خدمات به این کشور صادر می شود.
موافقتنامه «ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات در برابر واردات گاز از ترکمنستان» عصر امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز، مدیرعامل بانک توسعه صادرات و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی در محل شرکت ملی گاز امضا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.