مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات تسهیلات بانکی لازم برای اجرای طرح صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان در برابر واردات گاز از این کشور را فراهم می کند.

بانک توسعه صادرات برای صدور کالا و خدمات به ترکمنستان تسهیلات می دهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «علی صالح آبادی» عصر دوشنبه در مراسم امضای موافقتنامه «ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات در برابر واردات گاز از ترکمنستان» افزود: این بانک خدمات بانکی، ارزی و ریالی را برای صادرکنندگان تامین می کند.
صالح آبادی ادامه داد: برای اجرای این طرح هیچ سود اضافه ای از صادرکنندگان دریافت نمی شود و هزینه ها فقط بر پایه نرخ های مصوب بانک مرکزی در برابر ارائه تسهیلات، دریافت می شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: کارمزدهای مربوط به صدور ضمانتنامه ها نیز بر پایه نرخ های مصوب بانک مرکزی دریافت می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به حجم واردات گاز از ترکمنستان که به سه میلیارد دلار می رسد، دولت این طرح را برای صادرات گاز به این کشور دنبال می کند.
به گفته وی، بانک توسعه صادرات وجوه مورد نظر را به حساب صادرکنندگان واریز و حواله های لازم را صادر می کند.
صالح آبادی افزود: نقل و انتقالات ارزی، صدور ضمانتنامه های حسن انجام کار و شرکت در مناقصات، صدور ال سی های ارزی و ریالی از جمله خدمات ارائه شده توسط این بانک خواهد بود.
وی تاکید کرد این مدل قراردادی را می توان به دیگر کشورها تعمیم داد و گفت: پس از امضای این موافقتنامه، بسترهای لازم برای اجرای طرح فراهم و در مورد جزئیات نیز اطلاع رسانی می شود.
صالح آبادی ادامه داد: بزودی نشستی نیز با صادرکنندگان کشور برای تشریح این طرح برگزار می شود.
موافقتنامه «ایجاد بسترهای مناسب برای حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات در برابر واردات گاز از ترکمنستان» عصر امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز، مدیرعامل بانک توسعه صادرات و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی در محل شرکت ملی گاز امضا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.