همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و در نخستین روز از این ایام و با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، یک واحد مسکونی مددجویی در بندرلنگه به نمایندگی از ۵۱۰ واحد مسکونی در هرمزگان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۵۱۰ واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دوشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه ضمن ابراز رضایتمندی از نحوه ارایه خدمات به مددجویان تحت پوشش در هرمزگان، اظهار کرد: تاسیس کمیته امداد امام خمینی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب، در حقیقت نوعی سرمایه گذاری برای انقلاب بود.
فتاح ضمن تاکید بر توانمندسازی فکری مددجویان تحت پوشش، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال همراه با توانمندسازی فکری، رسالت اصلی کمیته امداد در زمینه توانمندسازی مددجویان است.
وی با اشاره بر انجام برنامه ریزی ها به منظور خروجی تدریجی مددجویان این نهاد بعد از خوداتکایی و کسب درآمد، از چرخه حمایتی کمیته امداد، گفت: رویکرد جدید کمیته امداد در راستای تامین مسکن، اشتغال، معیشت و توانمندسازی مددجویان است.
هم اکنون یکهزار و 120 خانواده نیازمند بدون مسکن (اجاره نشین) ، یکهزار و 600 خانواده بدون مسکن مقاوم و 417 خانواده دارای مسکن نیمه تمام در استان هرمزگان هستند که نیاز به رسیدگی دارند.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان 57هزار نفر مددجو دارد.
در دهه فجر امسال جشن توانمندی و خودکفایی دو هزار و 700 مددجوی تحت پوشش این نهاد در هرمزگان برگزار می شود.
گفتنی است طبق اعلام کمیته امداد کشور هر سال 10 درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد خودکفا شده و از حمایت این نهاد خارج می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.