مدیرکل‌ حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مشهد از ابتدای امسال ۴۰ روز هوای پاک داشته است.

مشهد از ابتدای امسال فقط ۴۰ روز هوای پاک داشته است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حمید صالحی ظهر امروز در نشستی خبری در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: سرلوحه فعالیت‌های محیط‌زیست براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در 17 اسفند سال 1393 است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل محیط زیست خراسان‌رضوی در راستای کاهش آلودگی هوا است، افزود: با توجه به اینکه  در سه ماه اخیر کلان شهرهای بزرگ کشور با مشکل آلودگی هوا رو‌به‌رو بودند خوشبختانه شاخص آلودگی هوا در مشهد تنها به مرحله هشدار و به شاخص120 رسید. 

مدیرکل‌ حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از ابتدای امسال تا امروز تعداد روزهای پاک در مشهد 40 روز بوده که این آمار در سال گذشته 27 روز بوده است، بیان کرد: همچنین امسال مردم مشهد 246 روز را سالم سپری کردند.

صالحی با بیان اینکه حفاظت از منابع آب، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش فضای سبز مدیرت پسماند شهری، روستایی، صنعتی و بیمارستانی در دستور کار اداره‌کل محیط زیست خراسان رضوی برای افق 1420 است، گفت: شناسایی کانون‌های گرد و غبار استان، کاهش مصرف کود و سم در کشاورزی نیز از سوی این نهاد اجرایی می‌شود.

وی از افزایش 165 درصدی ظرفیت مخازن بهداشتی شناسایی آب شرب و غیر شرب خبر داد و افزود: همچنین سال‌گذشته 8 هزار متر مکعب ظرفیت فاضلاب خانگی در روز داشته‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.