رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: دستگیری مجرمین فضای سایبری در این استان نسبت به پارسال ۳۳ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۳ درصدی دستگیری مجرمین سایبری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جواد جهانشیری در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت کشف جرایم سایبری چهار درصد و وقوع این نوع جرم یک درصد بیشتر شده است.
وی ادامه داد: امسال جرایم سایبری در حوزه مالی و اقتصادی 53 درصد، در حوزه اخلاقی 30 درصد، در حوزه اجتماعی 30 درصد، در حوزه اجتماعی 11 درصد و در سایر حوزه های سایبری شش درصد کل جرایم را تشکیل می دهند.
رییس پلیس فتای خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: این یگان تخصصی آمادگی کامل برای اشرافیت بر فضای سایبری را در خصوص انتخابات اسفند ماه آتی دارد و طبق قوانین با افرادی که موجب برهم زدن این مسیر شوند برخورد می شود.
وی انتشار هرگونه محتوای مجرمانه را با هدف انتشار اکاذیب، توهین، افترا و منتسب نمودن اعمال خلاف واقع بر نهادها و دستگاههای دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی از عمده مصادیق و محتوی مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
سرهنگ جهانشیری افزود: رویکرد، اهداف و ماموریتهای پلیس فتا در قوانین کشور صریح و روشن و وظیفه اصلی پلیس فتا حفظ حریم خصوصی افراد و حفاظت از ارزشهای اسلامی و ملی است.
مصادیق و محتوی مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی در مواد 54، 64 و 66 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مصادیق و محتوی مجرمانه در فضای مجازی در ماده های 126، 500، 609، 697، 698 و 700 قانون مجازات اسلامی و ماده 3 قانون جرایم رایانه ای آمده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.