مدیران عامل شرکت های هواپیماسازی ایرباس و ای.تی.آر با سفر به تهران با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقام های مسئول صنعت هوانوردی کشور دیدار و گفت وگو کردند.

مدیرعامل ایرباس در تهران؛ دیدار با وزیر راه و مدیرعامل ایران ایر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، در سفر رئیس جمهوری کشورمان و هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به فرانسه، شرکت هواپیمایی ایران(هما) با شرکت ایرباس برای خرید 118 فروند هواپیما به توافق رسید و قرار است تا پایان سال 2016 میلادی، بین پنج تا هشت فروند آن به ایران ایر تحویل شود.
در ادامه این مذاکرات و توافق در پاریس، مدیرعامل ایرباس بعد از دیدار با وزیر راه، شب گذشته با مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در هتل هما مذاکره کرد.
در دیدار مدیران عامل ایران ایر و ایرباس در تهران، مدیرعامل شرکت زیرمجموعه ایرباس «ای.تی.ار» نیز حضور داشته است.
مسئولان ایران ایر روز گذشته در تهران با مدیران عامل ایرباس و ای.تی.ار برای خرید 20 فروند هواپیمای سبک 70 نفره از نوع «ای.تی.آر-72» مذاکره و قرارداد منعقد کردند.
ایران ایر این هواپیماهای 70 نفره را برای پروازهای کوتاه برد از این شرکت ایتالیایی- فرانسوی خریداری کرده و قرار است دو تا چهار فروند از این هواپیماها در سال جاری میلادی تحویل ایران ایر شود.
هواپیمای ای تی آر-72 دارای دو موتور توربوپراپ است. توربوپراپ نوعی موتور توربینی گازی است که در آن از گردش محور توربین برای گرداندن ملخ و ایجاد پیش رانش استفاده می شود و این هواپیما برای پرواز در مسافت های کمتر از 700 کیلومتر مناسب است.
این نوع موتورها برای هواپیما هایی با برد کم و سرعت زیر 700 کیلومتر در ساعت مناسب و به دلیل پایین بودن مصرف سوخت و تعمیرات ارزان نسبت به موتورهای توربو فن، دارای صرفه اقتصادی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.