رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درنشست تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان با تبیین ظرفیت های قانونی و مدیریتی طرح کاهش جمعیت کیفری گفت: موضوع حبس زدایی و استفاده ازمجازاتهای جایگزین باید به همه ظرفیت های قانونی و مدیریتی کشور توجه شود.

حبس زدایی و مجازات های جایگزین زندان نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ازسازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، علی اصغرجهانگیر درمورد کاهش جمعیت زندانیان اظهارکرد: مسئولین بویژه مدیران زندان ها باید بطور مداوم پرونده های زندانیان را بررسی تا درصورتی که فردی حائز شرایط استفاده از یکی از ظرفیت های قانونی باشد از آن استفاده کنند.
این مقام ارشد قضایی افزود: همه باید برای کاهش جمعیت کیفری تلاش کنیم چرا که با تراکم جمعیت در زندان ها نمی توان برنامه های اصلاحی و تربیتی را به نحو احسن پیش برد.
جهانگیر تلاش برای اصلاح و تربیت زندانیان را تلاشی برای سالم سازی جامعه عنوان کرد و گفت: علاوه براینکه سالم سازی جامعه و توسعه امنیت از مهمترین نیازهای هر جامعه است ، ما در برابر آیندگان نیز مسئولیت داریم و باید جامعه ای سالم و عاری از ناهنجاری را به فرزندانمان تحویل دهیم.
مشاور رئیس دستگاه قضا فرهنگ سازی را پیش زمینه توسعه استفاده ازمجازات جایگزین زندان و حبس زدایی عنوان کرد و افزود: باید برای آگاهی جامعه در این مورد تلاش کافی انجام تا استفاده ازمجازات های جایگزین حبس به عنوان یک روش و مجازات مناسب تلقی شود.
جهانگیرگفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که در جامعه بسیاری از مردم مجازات را صرفا زندانی شدن فرد می دانند و اگر پرونده شکایتی آنان منجر به زندان نشود احساس می کنند نتیجه مطلوب حاصل نشده است.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه افزود: همه ما و ارگانهای ذیربط باید تلاش کنیم تا این باور قدیمی از بین برود. چرا که بسیاری از مردم از آثار و تبعات منفی زندان بویژه بر روی خانواده ها آگاه نیستند.
رئیس سازمان زندان ها در ابتدای این نشست سراسری که در دومین روز دهه فجر و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با تبریک فرا رسیدن سی و هفتمین بهار انقلاب اظهارکرد: امام خمینی (ره) درعصر ظلمت و تاریکی ظهور کرد و بر اساس آموزه های اسلام، به مبارزه با فرهنگ طاغوت و احیای ارزش های اسلام پرداخت.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سرمایه ای گرانقدر است گفت: امام بزرگوار و شهدا خدمت تاریخی خود را انجام دادند و امروز وظیفه ماست که برای تحقق کامل آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

** امام راحل ظرفیت های اسلام را بازمهندسی کرد
جهانگیر گفت: امام خمینی(ره) ظرفیت های اسلام را باز مهندسی نمود و اسلام را در همه شئون زندگی مردم احیا نمود.
وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: انتخابات یادگار امام راحل و نشان دهنده توجه ویژه آن بزرگوار به نقش مردم در نظام اسلامی بود.
رئیس سازمان زندانها به همه مدیران تاکید کرد شرایط لازم را برای حضور زندانیان در فرآیند انتخابات فراهم کنند.
جهانگیر درپایان این نشست از همه مدیران و مسئولین زندان های کشور بخاطر توسعه فرهنگ نماز در زندان ها و کسب رتبه برتر کشوری برای هشتمین سال متوالی تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.