بهرام عظیمی معتقد است که در بین ۸ اثر انیمیشن که به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ارسال شدند، دو اثر قابل توجه هستند و ای کاش فرصت نمایش در کاخ جشنواره را هم داشتند.

تنها ۲ انیمیشن لایق نمایش در برج میلاد هستند

به گزارش قدس آنلان به نقل از خبرگزاری تسنیم، اختصاص بخش مجزا و داوری جداگانه برای انیمیشن در جشنواره، تصمیمی بود که ابتدای امر محمد حیدری دبیر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر اعلام کرد و می توانست در بهتر دیده شدن آثار انیمیشن کمک کند.اما منتهای تصمیمات این شد که بخشی با عنوان بر بال سیمرغ به انیمیشن‌های جشنواره اختصاص یابد و داوران آسیفا، اثر برگزیده را انتخاب کنند. 

بهرام عظیمی، فیلم‌ساز و انیمیشن‌ساز سینمای ایران در مورد وضعیت داوری و تصمیماتی که در این دوره از جشنواره فیلم فجر گرفته شده است گفت: جشنواره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، تعداد زیادی انیمیشن به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، و برای همین ابتدای امر تصمیم گرفتند که بخش مجزایی برای داوری این آثار در نظر گرفته شود. اکنون هم به واقع در بخش مجزایی این آثار داوری می‌شوند. داوران اسیفا، انیمیشن‌های ارسالی به دبیرخانه را دیده ‌اند و نظرات خود را درباره این آثار اعلام کرده‌اند ولی اینکه این فیلم‌ها چرا جایزه سیمرغ نمی‌گیرند به این دلیل است که آقای حیدری، دبیر جشنواره می‌گویند که طبق اساسنامه جشنواره از ابتدا هیچ فراخوانی برای بخش انیمیشن وجود نداشته است و سال‌ قبل هم که آثار انیمیشن وجود داشتند، سیمرغی اهدا نشد.

عظیمی در پاسخ به این سوال که سال گذشته حداقل انیمیشن «شاهزاده روم» در کاخ جشنواره به نمایش درآمد، اما امسال این امکان هم از این آثار دریغ شد، گفت: من موافق نمایش کار و اثر خوب در کاخ جشنواره هستم. اما معتقدم از بین این 8 انیمیشن، 2 اثر کارهای واقعاً خوبی بودند. این 2 اثر به واقع لایق این بودند که در کاخ جشنواره به نمایش دربیایند. امسال کمیت آثار خیلی خوب بود، اما تراز کیفی درباره برخی آثار آنطور که باید قابل قبول نبوده است  تعدادی از همکاران من احساس کرده‌اند که کاری در تراز انمیشن تلویزیونی را هم می‌توانند روی پرده فجر به نمایش دربیاورند. چند عدد از این آثار در این حد هستند. اگر قرار بود کیفیت آثار ارسالی در این تراز باشد که انیمیشن «1500» من 5 سال طول نمی‌کشید من سالی یک کار انیمیشن به جشنواره ارسال می‌کردم.

او ادامه داد: یک سری از این آثار معیار سینما نداشت و اینکه نمایش داده نشدند به نفع سازندگان آن‌ها هم هست، اما در بین این آثار، 2 اثر واقعاً ارزشمند بودند و ای کاش روی پرده کاخ جشنواره به نمایش در می‌آمدند. ای کاش.

این کارگردان انیمیشن در پاسخ به اینکه برخی مسئولان وعده‌ای برای در نظر گرفتن بخش انیمیشن در جشنواره امسال داده بودند اما این وعده محقق نشد و باعث گلایه برخی از انیماتورها شد، گفت: من کاری به این وعده ندارم و می‌گویم اشتباه مال آن انیماتوری است که به پشتوانه این وعده اثر در حد تلویزیونی خود را برای نمایش در جشنواره ارسال کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.