معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از سه ساله شدن دوره فنی و حرفه ای و آغاز مرحله نوین در آموزش های کاردانش از سال آینده خبر داد.

آموزش های فنی و حرفه ای سه ساله می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش وزارت آموزش و پرورش، «علی زرافشان» در آیین امضای تفاهمنامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی- کاربردی در ساختمان شهید رجایی گفت: از سال تحصیلی آینده آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وارد مرحله نوین می شود.
وی تصریح کرد: آموزش های فنی وحرفه ای از یک فرایند دو ساله به سه سال آموزش تبدیل می شود و هنرجویان رشته های کاردانش مهارت های بیشتری کسب می کنند و چنانچه پیوستگی محتوایی بین آموزه های آموزش و پرورش و دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود داشته باشد، به یقین اثربخشی فعالیت ها ارتقا می یابد.
زرافشان ادامه داد: بیش از 70 هزار دانش آموز رشته های کاردانش، آموزش های مهارتی خود را در دستگاه های غیردولتی دنبال می کنند که امضای این تفاهمنامه می تواند آموزش باکیفیت تر را به همراه داشته باشد.
وی گفت: در حیطه آموزش های کاردانش به دنبال ظرفیت سازی و استفاده از رشته های فنی و حرفه ای برای ارتقای شغلی دانش آموزان در سال های آینده ایم که امضای این تفاهمنامه می تواند باعث رونق بازار کار و اشتغال زایی جوانان شود.
زرافشان ادامه داد: دوره های کاردانش پیوسته در رشته های فنی و حرفه ای با محور دانشگاه شهید رجایی انجام می شود و این تفاهمنامه ظرفیت تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنیسین در رشته های موردن یاز بازار کار را با حمایت دانشگاه جامع علمی- کاربردی فراهم می کند.
هدف نظام های آموزشی «کاردانش» و «فنی و حرفه ای» تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار است. فارغ التحصیلان هر دو دوره، دیپلم متوسطه دریافت می کنند و امکان ادامه تحصیل دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.