قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "سئوالات میلی رسانه ملی!" تا "اولاند اگر عرضه داشت ...!"

اولاند اگر عرضه داشت ...

رئیس جمهوری با حضور در  گفت و گوی تلویزیونی، به صورت مستقیم با مردم سخن گفت و به تشریح ویژگی های دوره «پسابرجام» و چشم انداز آینده پرداخت.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رئیس جمهور با مردم سخن گفت: تشریح خریدهای اروپایی تا قول حمایت از کارآفرینان"

روزنامه "همشهری" نیز در تیتر یک خود به نقل از "رئیس جمهور" نوشت: "بیشتر مشکلات کشور داخلی است"، این رزونامه می نویسد: "فقط 40درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم و بقیه به مدیریت مربوط بود. راه حل اساسی مشکلات اقتصادی، فعالیت داخلی خودمان است"

روزنامه "جوان" تیتر  "«سئوالات میلی» رسانه ملی!" را برای گفت و گوی رئیس جمهور با صدا و سیما انتخاب کرده است.

این روزنامه می نویسد: "ديشب اگرچه مجريان نطق تلويزيوني رئيس‌جمهور سعي كردند نشان دهند كه سؤالات «ملي» را كاملاً چالشي از رئيس‌جمهور مي‌پرسند اما از رئيس‌جمهوري كه تلويزيون را بارها «رسانه ميلي» ناميده است، بايد گاهي «سؤالات ميلي» (به ميل رئيس‌جمهور) هم پرسيد تا رابطه‌ها تراز شود.

آيا رئيس‌جمهور بايد در صدا و سيما مقابل چشم ميليون‌ها بيننده، ذكر رئيس‌جمهور كشور پليس بد مذاكرات هسته‌اي را با افتخار ياد كند كه «اولاند گفت هدف ما اشتغال جوانان ايران است»؟! گيريم كه اولاند چنين نامربوط و دروغي را بر زبان آورده باشد،‌آيا تكرار آن تأييد آن نيست؟!"

روزنامه "کیهان" یادداشتی دارد در خصوص "گزارش رئیس جمهور از سفر پاریس"؛ این روزنامه در جواب "روحانی" که گفته بود: "رئیس جمهور فرانسه گفت هدف او ایجاد اشتغال برای جوانان است!" در تیتر یک خود نوشت: "اولاند اگر عرضه داشت برای جوانان فرانسه شغل ایجاد می کرد!"

در این روزنامه می خوانیم: "لاف فرانسوا اولاند درباره ایجاد اشتغال برای جوانان ایران در حالی است که فرانسوی‌ها بشدت با معضل بیکاری دست به گریبان هستند. نرخ بیکاری در فرانسه در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی روندی صعودی به خود گرفته و به بالاترین حد خود طی ۱۸ سال اخیر رسید."

 

 

قربانی اش کرد

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "اصلاح طلبان درباره سواستفاده های انتخاباتی هاشمی از بیت امام (ره) می گویند" در تیتر خود در این زمینه نوشت: "قربانی اش کرد"

این روزنامه می نویسد: "در کنار اصولگرایان که از ابتدا موضوع کاندیداتوری نابهنگام و شتابزده حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان را در قالب بازی هاشمی ارزیابی می‌کردند؛ اکنون اصلاح‌طلبان نیز دست هاشمی را خوانده‌اند و  به صراحت اعلام می‌کنند هاشمی، نوه امام خمینی(ره) را قربانی اهداف سیاسی خود کرده است.  واکنش‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بیشتر حول چند محور بوده است. اولین موضوع، اذعان آنها به این است که آنچه هاشمی به بهانه دفاع از نوه امام(ره) گفته، نه‌تنها دفاع نبوده بلکه یک ضربه بزرگ به وضعیت سیاسی او بوده است. نکته دیگر، تلاش هاشمی برای سوء‌استفاده از ردصلاحیت نوه امام و سوءاستفاده از نام امام برای افزایش سبد رأی خود است."

روزنامه "کیهان" نیز در مطلبی با عنوان "اظهارات جنجالی هاشمی صدای اصلاح طلبان را هم درآورد" می نویسد: "اظهارات ساختارشکنانه و جنجالی هاشمی رفسنجانی در سالگرد ورود امام به میهن در فرودگاه مهرآباد علاوه بر جریان‌های سیاسی، نمایندگان و شخصیت‌های اصولگرا مورد اعتراض اصلاح‌طلبان نیز قرار گرفته و آنان تاکید کردند هاشمی در این میان به دنبال منافع شخصی است."

روزنامه "شرق" نیز از "واکنش ها به سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "شایعه حذف هاشمی از فهرست جامعه روحانیت"

این روزنامه می نویسد: "محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر و معاون رئیس دولت اصلاحات در کانال تلگرامی خود نوشت: «انتقاد تند آقای هاشمی‌رفسنجانی از شورای نگهبان را در این روزها اصلا نمی‌فهمم. می‌شد هرگونه نقدی را پس از پایان وقت رسمی اعتراضات و پاسخ شورای نگهبان انجام داد. درست در اوج رایزنی‌ها و گفت‌وگوها و نیاز به همدلی برای ساخت آینده‌ای بهتر و علاقه بسیاری به حضور حسن‌آقای خمینی و دیگران در خبرگان و مجلس، این هجوم تند و بی‌مقدمه تنها می‌تواند به زیان ردصلاحیت‌شدگان باشد.»"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.