بهای نفت شاخص آمریکا ، وست تگزاس اینترمیدییت به کمتر از ۳۰ دلار رسید.

بهای هر بشکه نفت آمریکا به کمتر از ۳۰ دلار کاهش یافت

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، با توجه به نرسیدن به اجماع بین المللی برای کاهش عرضه و دورنمای افزایش ذخایر نفت خام آمریکا ، بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت ، در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت و به کمتر از 30 دلار رسید.
بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی. آی)، که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود، به کار برده می شود، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه مارس با یک دلار و 74 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 29  دلار و 88 سنت رسید.

تیم اوانس از کارشناسان نفتی گفت مذاکرات میان اولخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا و مسئولان نفتی روسیه به تدابیر روشنی برای کاهش تولید با هدف افزایش قیمت ها منجر نشد.

هیچ گشایشی در این زمینه وجود ندارد که بتواند عربستان را برای تغییر قانع کند.

دل پینو که کشورش از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت،‌ اوپک است، همچنین قرار است به کشورهای قطر ، ایران و عربستان نیز سفر کند.

بازر جهانی نفت هفته گذشته در پی گمانه زنی ها در مورد توافق احتمالی میان روسیه و اعضای اوپک از جمله عربستان برای کاهش تولید و در نتیجه آن کاهش عرضه، افزایش یافته بود.

از سوی دیگر انتشار آمار مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا و نیز تولید ملی این کشور و فعالیت پالایشگاه ها توسط وزارت انرژی آمریکا  دیگر عامل تاثیرگذار بر بازار است.

کارشناسان نفتی کومرس بانک معتقدند بخش تولیدی دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت یعنی چین و آمریکا در حال رکود است که این موضوع بیم کاهش تقاضا در آینده را تقویت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.