قد س آنلاین- اراک- احمد مختاری: آئین دانش آموختگی و اعطا درجه داری هنرآموزان مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر (ع) اراک روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد

 آئین دانش آموختگی هنرآموزان مرکز آموزش پدافند هوایی اراک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع)، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی در این آئین گفت: انقلاب اسلامی سرمایه گرانسنگی است که به آسانی به دست نیامده و برای دستیابی به آن، خون های فراوان و جان های ارزشمندی هدیه شده است.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی افزود: دهه فجر فرصتی ارزشمند برای معرفی ارزش های ناب انقلاب اسلامی، بیان دستاوردها و مولفه های اساسی انقلاب برای نسل های جوان است. وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و برگرفته از قیام عاشورای حسینی است و ملت ایران با قبول رهبری امام راحل، سلطه پهلوی را نابود و انقلاب اسلامی را جایگزین کردند.

وی در ادامه با تسلیت به مناسبت درگذشت امیرسرلشگر سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این بزرگوار یکی از قدیمی ترین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در دفاع مقدس مسئولیت هایی نظیر ریاست دفتر مشاوره نظامی امام خمینی(ره) و فرماندهی ستاد جنگ های نامنظم را برعهده داشت و در نبردهای متعددی ازجمله آزادسازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد و بعدها مفتخر به اخذ نشان «نصر» از دست رهبر معظم انقلاب شد.

وی گفت: ایستادگی و مجاهدت در راه اهداف والای انقلاب اسلامی و برادری باید سرلوحه کار نیروهای مسلح باشد. امیرسرتیپ اسماعیلی، پاسداری از دستآورد گذشتگان که با زحمات فراوان و در شرایط سخت به دست آمده را از وظایف اصلی کارکنان پدافند هوایی یاد کرد. سایت رادار سوباشی، واقع در ارتفاعات سوباشی همدان به عنوان یکی از مهمترین سایت های راداری کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی (رادارهای پیش اخطار، رادارهای کنترل آتش، سامانه های موشکی زمین به هوا، شبکه دیده بانی، توپ های ضد هوایی ) نقش ویژه و موثری در مقابله با تهاجم هوایی عراقی ها در زمان جنگ تحمیلی ایفا کرد. این سایت راداری ضمن رهگیری هواپیماهای دشمن، کنترل و هدایت هواپیماهای ورودی و خروجی به مرزهای غرب کشور، کنترل آتش سایت های موشکی ارتش و سپاه، کنترل آتش پدافند هوایی مستقر در منطقه زمینی و هوایی، اعلام وضعیت سفید، زرد یا قرمزبه ۱۳ استان کشور حدود ۸۰ درصد از جمعیت کشور را به عهده داشت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.