مدیر مرکز سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۲۶۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های بدون تضامین دولتی، با اخذ مجوز از دستگاه‌های دولتی و با افزایش تعهدات و تضامین دولتی در خراسان رضوی صورت گرفته است.

۲۶۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌رضوی در ۹ ماهه امسال

به گزارش قدس آنلاین، رضا نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: شاخص سرمایه‌گذاری بدون تعهد و تضامین دولتی در مدت زمان 9 ماهه امسال نسبت به کل سال 93 در حدود 100درصد رشد داشته است.

وی افزود: رقم سرمایه‌گذاری در بخش بدون تضامین دولتی در قالب 570 شرکت خارجی و 1700 نفر در خراسان‌رضوی شکل گرفته که در ازای آن تعهدی از دولت دریافت نشده است.

مدیر مرکز سرمایه‌گذاری خراسان‌رضوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به 2 بخش مختلف تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی آن سرمایه گذاری با تضمین دولت است که در این بخش با اخذ مجوز از دستگاه‌های دولتی 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و با افزایش تعهدات و تضامین دولتی 41 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده که مجموع آن رقم 261 میلیون دلار است.

نائینی بیان کرد: همچنین رقم 170میلیون دلار سرمایه‌گذاری در خراسان‌رضوی در بخش بدون تضامین دولتی و اخذ مجوز از دستگاه‌‎ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های گردشگری از جمله هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری در شهر مشهد با سرمایه‌گذاری خارجی با اخذ مجوز از دستگاه‌های دولتی انجام شده که سقف گردش مالی در این شهر را بالا برده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.