رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۱۰ هزار پرونده در مراجع قضایی استان بررسی و مختومه شده‌ است.

 ۱۱۰ هزار پرونده در مراجع قضایی چهارمحال و بختیاری بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،عبدالله موسوی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: امسال بیش از 117 هزار پرونده در مراجع قضایی استان وارد شد که به همراه 16 هزار پرونده مانده از سال‌های گذشته در 17 حوزه قضایی استان، بررسی و تاکنون نزدیک به 110 هزار پرونده مختومه و رأی برای آن‌ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه 2 مورد گزارش تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در استان گزارش شده است، افزود: از ماه‌های گذشته ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور مسئولان قضایی، اجرایی، نظارتی و امنیتی در استان تشکیل شد و تمامی فعالیت‌های انتخاباتی توسط این ستاد رصد و پایش می‌شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات پیشگیرانه زوجین در این نهاد، بیان کرد: کلینیک مشاوره در شهرستان شهرکرد برای ایجاد صلح و سازش بین زوج‌هایی که درخواست طلاق دارند تاکنون موفق شده است از 171 مورد طلاق جلوگیری کند.

موسوی به برگزاری کارگاه‌های سبک و طراحی زندگی با مشارکت 13 دستگاه اجرایی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 4 هزار و 950 زوج در این کلاس‌ها شرکت و با آموزش مهارت‌های زندگی مقدمه یک زندگی با صلح و صفا را برای خود فراهم کردند.

وی با اشاره به وقوع 13 فقره قتل عمد در 10 ماهه نخست امسال تصریح کرد: توهین به اشخاص عادی، سرقت، ضرب و جرح عمدی، تهدید، صدمات غیرعمدی، تخریب، مزاحمت‌های تلفنی، تهمت، استعمال مواد مخدر و تصرفات عدوانی بیشترین تعداد پرونده را در بخش کیفری به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تأمین خواسته، مطالبه وجه، مطالبه خسارت، مطالبه وجه چک و مطالبه مهریه از بیشترین پرونده‌ها در امور حقوقی در استان هستند.

موسوی ادامه داد: در بخش حفظ حقوق بیت‌المال پرونده یان چشمه که قبلاً چندین بار در مورد آن اعلام رأی شده بود، به دلیل اعلام رأی اشتباه و با موافقت رئیس قوه قضائیه کشور، مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و 3 هزار و 200 هکتار زمین با این حکم، اعاده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.