۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: 346135

شهردار تهران به مذاکرات خود با رئیس قوه قضاییه درخصوص واگذاری ندامتگاه اوین به شهرداری اشاره کرد و گفت: براساس توافقات حاصله، ندامتگاه اوین ظرف دو سال آینده به پارک شهر و موزه تبدیل خواهد شد.

زندان اوین، پارک می شود!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بلوار ارتش و بزرگراه شهید صیادشیرازی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص سرنوشت ندامتگاه اوین افزود: امروز مذاکرات خوبی با رئیس قوه قضاییه داشتیم که در نتیجه توافق شد ندامتگاه اوین در دوره فعلی مدیریت شهری و قوه قضاییه، به یک مجموعه فرهنگی، تفریحی برای استفاده شهروندان تهرانی تبدیل شود.

شهردار تهران همچنین در رابطه با ساختمان جدید دیوان عدالت اداری که صبح امروز به بهره برداری رسید نیز اظهار کرد: شهرداری تهران قصد دارد 500 ساختمان اداری خود را از سطح شهر تهران در محدوده خیابان بهشت متمرکز کند.
وی افزود: زمین ساختمان پیشین دیوان عدالت اداری متعلق به شهرداری و ساختمان آن متعلق به قوه قضاییه بود که براساس توافق تهاتری که سه سال پیش با قوه قضاییه صورت گرفت، مقرر شد ساختمان جدید دیوان عدالت اداری کشور در قبال تحویل ساختمان فعلی، توسط شهرداری ساخته شود.

* افتتاح کامل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های ارتش، امام علی(ع) و صیادشیرازی تا مهر 95
شهردار تهران با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های ارتش، امام علی(ع) و صیادشیرازی شامل 10 دهنه پل است گفت: این پروژه بزرگراه های امام علی(ع)، شهید صیاد شیرازی، ارتش، و بلوار اوشان را به یکدیگر متصل کرده و دارای دسترسی شرق به غرب و شرق به جنوب است.
وی طراحی این پل را سخت توصیف کرد و افزود: در ساخت این پل از هرسه روش پل سازی شامل بتن، سگمنت و کامپوزیت استفاده شده است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح بخشی از مسیر غرب به شرق این تقاطع غیرهمسطح بودیم و امیدواریم تا قبل از مهرماه سال آینده مابقی پروژه نیز به بهره برداری برسد.
قالیباف هزینه ساخت پل مذکور را دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیمانکاران درخصوص دریافت طلب خود صبور باشند چراکه از این پیچ سخت عبور خواهیم کرد.

* یک ایستگاه مترو به نام شهدای رسانه نامگذاری می شود
قالیباف در ادامه در خصوص تغییر نام ایستگاه شهدای رسانه به میدان جهاد در خط سه مترو نیز اظهار کرد: بر اساس قانون، نامگذاری معابر و ایستگاه های مترو بر عهده شورای شهر است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد شهرداری تهران برای نامگذاری ایستگاه مذکور شهدای رسانه بود اما با توجه به نزدیکی این ایستگاه به میدان جهاد، شورای شهر معتقد بود نام ایستگاه باید به میدان جهاد تغییر پیدا کند.
قالیباف به خبرنگاران قول مساعد داد در آینده یک ایستگاه مترو به نام شهدای رسانه نامگذاری شود.

* طرح تفصیلی منطقه 12 تغییر می کند
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح انضباط شهری و جمع آوری معتادان بویژه زنان آسیب دیده در منطقه 12 را موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: تعداد زیادی از معتادان مرد نیز در این طرح جذب و به کمپ ها منتقل شده اند.
وی تاکید کرد: در حوزه کالبدی شهر قول می دهم بهار سال دیگر، بهترین بوستان پایتخت در محله هرندی ایجاد شود و فصل به فصل شاهد تغییر در این محله باشیم.
قالیباف با اشاره به برگزاری جلسه هفته گذشته با اعضای کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران عنوان کرد: تا پیش از سال 95، در مورد محله های سیروس، تختی، هرندی و اودلاجان در این کمیسیون تصمیماتی اتخاذ می شود.
به گفته وی قرار است طرح تفصیلی منطقه 12 تغییر پیدا کند.
پل غرب به شرق تقاطع بزرگراه های ارتش و شهید صیاد شیرازی امروز همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آئینی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.