علیرضا گرانپایه- هرچند مردم مشهد این روزها خود را آماده میزبانی از تمام اثار جشنوره فیلم فجر می‌کنند ولی اخبار ضد و نقیضی در مورد جشنواره فجر مشهد شنیده می‌شود.

جشنوراه فیلم فجر در مشهد برگزار می‌شود؟ همه چیز روی هواست

وعده آقای رئیس

درست روزی که مردم مشهد از بازگشایی مجدد و نو نوار شدن سینما آفریقا خوش حال بودند، حجت الله ایوبی در مراسم افتتاح سینما آفریقا  با بیان اینکه: من این قول را به شما می‌دهم که امسال جشنواره فیلم فجر به‌طور کامل در مشهد برگزار می‌شود و همه فیلم‌های جشنواره اعم از بخش‌های سودای سیمرغ، هنر و تجربه و فیلم اولی‌ها را به مشهد می‌آوریم.

رئیس سازمان سینمایی کشور بابیان این‌که جشنواره فیلم فجر امسال اتفاقات «خوبی» را رقم خواهد زد: «اکران ١٩٥ فیلم در جشنواره فجر امسال برای نخستین بار در تاریخ این جشنواره است که این امر ظرفیت بالای جشنواره و تولید را در سینمای ایران نشان می‌دهد.»
ایوبی البته به دغدغه تهیه‌کنندگان هم در این مراسم اشاره کرد و افزود: موضوعی که ممکن است مانعی برای اکران همه فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد باشد این است که تهیه‌کنندگان فکر می‌کنند با اکران آثارشان در استان‌ها دیگر این فیلم‌ها مورد استقبال قرار نمی‌گیرد اما اتفاقاً برعکس است و استقبال از فیلم‌ها در شهرهایی که جشنواره فجر در آن برگزارشده است بیشتر خواهد بود.
 
قرار داد بی قرارداد
 
دبیر هیئت‌رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان در گفت و با مهر اذعان می‌کند تا امروز هیچ قراردادی برای نمایش فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌های کشور امضا نشده است.
غلامرضا موسوی در این رابطه اظهار کرد: در حال حاضر مذاکراتی با مسئولان شهر شیراز و یک شهرستان دیگر در حال انجام است که البته هنوز به نتیجه نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم.
وی بیان کرد: هر زمان که قرارداد با هرکدام از شهرهای علاقه‌مند به نمایش فیلم‌های جشنواره بسته شد و آن‌ها مفاد قرارداد را اجرا کردند، فیلم‌های موردنظر برای نمایش به آن شهر ارسال می‌شود.
دبیر هیئت‌رئیسه شورای عالی تهیه‌کنندگان بیان کرد: مشهد چندی پیش انصراف خود را اعلام کرده است.
این خبر ناگهان تمام معادلات ذهنی مردم مشهد را بهم ریخت. انصراف از جشنواره ای که قرار بود برای اولین بار در سیزدهمین دوره‌اش به صورت تمام و کمال برگزار شود، کار را به جایی رساند که مردم مشهد به همان جشنواره دست و پا شکسته سال‌های قبل راضی باشند.
 
 
روزی ۳ فیلم
 
 امروز بار دیگر نبی زاده دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد تاکید کرد که جشنواره قطعا در مشهد برگزار می‌شود.همچنین گفت: «۲۷ فیلم جشنواره فجر در مدت ۹ روز در مشهد اکران می‌شود.بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم علاوه بر ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ جشنواره، تعدادی از فیلم‌های سایر بخش‌ها از جمله نگاه نو را به مشهد بیاوریم و در جدول اکران قرار دهیم.» وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ستاد جشنواره فیلم فجر مشهد بر مبنای اکران ۲۷ فیلم جشنواره تنظیم شده است، افزود: «هنوز تعداد فیلم‌هایی که در مشهد اکران خواهد شد قطعی نشده است و در حال رایزنی با ستاد مرکزی جشنواره در تهران هستیم.» نبی‌زاده با بیان اینکه زمان آغاز اکران فیلم‌ها هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: «اکران عمومی فیلم‌ها در سینماهای آفریقا، هویزه و شهید اصغرزاده است که طبق برنامه ریزی‌ها ۱۵ یا ۱۷ بهمن زمان شروع جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود.» ...
 
وی با اشاره به جدول زمان بندی تدوین شده و پیش بینی زمان ۹ روز برای اکران فیلم‌ها در مشهد، گفت: «طبق آنچه ما برنامه ریزی کرده‌ایم ۲۷ فیلم در مدت ۹ روز (هر روز ۳ فیلم) در مشهد اکران خواهد شد.»
 
 
هر لحظه اخبار مختلفی از برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد به گوش می‌رسد. رئیس شورا عالی تهیه کنندگان هم اعلام کرده است که به هیچ عنوان با مشهد قراردادی را امضا نکرده‌اند و از سمت دیگر مدیران شهر مشهد اصرار دارند که همه چیز را برنامه ریزی شده نشان دهند. به هر حال تنها دو روز دیگر تا وعده شروع جشنواره مشهد باقی مانده، جشنواره ای که هنوز همه چیز آن روی هوا است. طبق معمول هر سال

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.