«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در خصوص مذاکرات سوریه در ژنو که روز گذشته«چهارشنبه » برای مدتی به تعویق افتاد، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

گفت و گوی تلفنی لاوروف و کری در باره مذاکرات سوریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، این گفت و گوی تلفنی روز پنجشنبه به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت و دو طرف در جریان آن به طور مفصل در باره اوضاع سوریه و حل و فصل مسایل آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
دو طرف با ابراز تاسف از وقفه پیش آمده در مذاکرات سوریه در ژنو، برای انجام تلاش های لازم به منظور کاهش هر چه ممکن زمان این وقفه تاکید کردند.
مذاکرات برای حل مسایل سوریه در پنج روز اخیر در ژنو تحت نظارت «استفان دمیستورا» نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه جریان داشت و در این مدت دمیستورا چند دور با هیات سوری و دو هیات معارضان دیدار و مذاکره کرد.
دمیستورا روز گذشته «چهارشنبه» این مذاکرات را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت.
وزیر امورخارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با کری، از پیش شرط های غیرقابل قبول برخی از نمایندگان معارضان سوری برای برقراری مذاکرات با هیات دولت سوریه ابراز نگرانی کرد و از دولت آمریکا و متحدان این کشور پایبندی کامل به مفاد قطعنامه 2254 را خواستار شد.
وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا همچنین به گام های لازم از طرف دولت سوریه و معارضان برای دسترسی کمک های انسانی به مناطق در محاصره در این کشور تحت نظارت سازمان ملل اشاره کردند.
لاوروف و کری در این رابطه موافقت کردند که اقدامات هماهنگ برای انتقال کمک های انسان دوستانه به مناطق در محاصره از طریق هوایی و اقدام های لازم را انجام دهند.
دو طرف همچنین بر توافق خود برای برگزاری نشست وزیران گروه حامیان سوریه در مونیخ روز 11 ماه فوریه جاری تاکید کردند و قرار شد در این نشست تمام جوانب حل و فصل مساله سوریه مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.