۵۰۱ روستای استان کرمان با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اینترنت پرسرعت متصل شد.

با حضور وزیر ارتباطات ۵۰۱ روستای کرمان به اینترنت متصل شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه به کرمان در آیین افتتاح اینترنت پرسرعت روستاهای کرمان در روستای شاهرخ آباد شهرستان کرمان گفت: سیاست دولت تدبیر و امید همانطور که در دوران انتخابات قول داده شد توسعه روستاها، مناطق محروم و کم برخوردار است.
واعظی اظهار کرد: بر اساس این سیاست دولت، هر کدام از دستگاه ها توجه خاصی به روستاها داشته و ما هم به سهم خود سعی می کنیم ارتباط مردم روستا را با شهر و دیگر نقاط دنیا برقرار کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا نیمه ماه شعبان سال آینده دو هزار و 476 روستای دیگر کشور به اینترنت پرسرعت با فناوری LTE متصل خواهند شد.
وی بیان کرد: امید است با بهره برداری از این امکانات فرصتی برای آموزش فرزندان، آموزش های کشاورزی و معرفی محصولات از طریق اینترنت فراهم شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید با توجه به نزدیکی این روستا به شهر کرمان از این امکان برای معرفی مناطق گردشگری به مردم کشور و دنیا استفاده شود.
وی افزود: هدف ما ارتقای سطح علمی و فرهنگی جوانان و اهالی روستاست.
استاندار کرمان نیز در این آئین اظهار کرد: خوشبختانه امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه های بسیار مهمی در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات در استان کرمان افتتاح شد.
علیرضا رزم حسینی افزود: امروز روستاییان همان امکاناتی را دارند که اهالی شهرها از آن برخوردار هستند.
وی عنوان کرد: باید برای توسعه از روستا، بخش، شهرستان و در نهایت به پایتخت برسیم.
نخستین مرکز امنیت فناوری اطلاعات (آپا) نیز امروز پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پارک علم و فناوری استان راه اندازی شد.
پروژه های حوزه ارتباطات و زیرساخت در مجموع با اعتبار بیش از چهار هزار و 277 میلیارد ریال امروز در سفر یک روزه محمود واعظی به کرمان بهره برداری شد.
این پروژه ها شامل ICT، تلفن همراه، زیرساخت، پست بانک و اینترنت پرسرعت نسل چهارم همزمان با چهارمین روز دهه فجر در شهرستان های مختلف استان افتتاح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.