معاون شرکت ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی گفت : درحال حاضر هفت هزار کیلومتر بزرگراه در کشور در دست ساخت قرار دارد.

هفت هزار کیلومتر بزرگراه در کشور در دست ساخت است

به گزارش قدس آنلاین، خیرالله خادم در حاشیه افتتاح 120 پروژه راهسازی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : افزون بر 400 کیلومتر از این بزرگراه ها در دهه فجر سال جاری با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد : در مجموع در سال مالی جاری یکهزار و 250 کیلومتر بزرگراه در کشور با 16 هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح شود.
خادمی طول بزرگراه های کشور را حدود 15 هزار کیلومتر اعلام کرده است.
معاون شرکت ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی ساخت بزرگراهها و تکمیل شریان های ارتباطی را مهم ترین اولویت وزارتخانه متبوع خود معرفی کرد .
خادمی با اشاره به طرح چهار خطه کردن محور هراز گفت : این محور 154 کیلومتری کوتاه ترین مسیر ارتباطی مازندران به پایتخت محسوب می شود و با بهره برداری از آن نیمی از ترافیک محور فیروزکوه کم خواهد شد .
وی اضافه کرد :درحال حاضر میانگین تردد خودرو در محور فیروزکوه 22 هزار دستگاه در روز است که در اوج مسافرت ها به 40 هزار دستگاه می رسد.
خادمی مزیت اصلی چهارخطه شدن محور هراز را کاهش بار ترافیکی جاده فیروزکوه و سوق یافتن ترافیک این جاده در محور هزار اعلام کرد.
وی گفت : هم اکنون 55 کیلومتر از طرح چهار خطه کردن محور هزار در دست اجراست که هشت کیلومتر آن در دهه فجر و 12 کیلومتر نیز تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک می رود.
او با بیان این که طرح چهار خطه کردن جاده هراز در سه فاز در دست اجراست ، افزود : با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد .
220 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که از این میزان 140 هزار کیلومتر راه روستایی ، 80 هزار کیلومتر راه اصلی و 15 هزار کیلومتر آزاد راه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.