قدس ‌آنلاین/ احمد مختاری: زمانی قمی استاندار مرکزی در چهارمین روز از دهه فجرانقلاب اسلامی در آئین افتتاح طرح های عمرانی شهرستان تفرش ، گفت: کانون های توسعه شهرستان ها و ظرفیت های بالقوه محلی با برنامه واقع بینانه و کارشناسی بارور

 كانون هاي توسعه شهرستان ها با برنامه واقع بينانه وكارشناسي بارور شود

زمانی قمی استاندارمرکزی افزود: هر شهرستان از قابلیت های مختلفی برخوردار است که در صورت نگاه علمی در مدیریت این ظرفیت ها می تواند تولید ثروت، اشتغالزایی و رونق و پویایی را با خود بیاورد.

وی بیان کرد: شهرستان تفرش استعداد و پتانسیل بالایی در بخش گردشگری دارد و می طلبد که برنامه های توسعه ای گردشگری محور برای این شهرستان هدفگذاری و از سرمایه های مشارکت مردمی نیز در این راستا نهایت بهره برده شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: برنامه های عمرانی و خدماتی با پیوست کارشناسی نتایج و موفقیت های بزرگی به همراه دارد و نباید هیچ اقدامی بدون برنامه و مطالعات اصولی صورت گیرد زیرا با شکست و هدر رفتن سرمایه مواجه می شود.

زمانی قمی اظهار کرد: شهرستان تفرش خاستگاه عالمان و فرهیختگان است و با وجود این مزیت مهم گردشگری ، کمتر این مفاخر معرفی شده اند و این مهم رسالت دستگاه های فرهنگی و رسانه ها را سنگین تر می کند. استاندار مرکزی ادامه داد: در ایام الله دهه فجر امسال، ۹۴ طرح عمرانی با مجموع اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

گفتنی است در چهارمین روز از دهه فجر سه طرح عمرانی شامل طرح روشنایی گردنه نقره کمر، پایگاه امداد و نجات جاده ای و زمین چمن آموزش و پرورش شهرستان تفرش با مجموع اعتبار شش میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید. عملیات اجرایی روشنایی گردنه نقره کمر در دو نیم کیلومتر اجرا شده که برای بهره برداری از این طرح سه میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است و طرح پایگاه امداد و نجات جاده ای این شهرستان نیز در فضایی به وسعت ۲۵۰ متر مربع شامل اتاق اسکان، استراحت امدادگران، پارکینگ مسقف، اتاق اورژانس و اتاق کشیک بهره برداری شد. این پایگاه امداد نجات جاده ای در فاصله ۱۶ کیلومتری تفرش ایجاد شده که برای ساخت و تجهیز آن دو میلیارد و ۳۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش تفرش نیز در زمینی به مساحت شش هزار و ۱۴ متر مربع و صرف اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ایجاد شده است. همچنین استاندار مرکزی در سفر خود به شهرستان تفرش با خانواده شهیدان محمد و احمد کمالی مقدم دیدار کرد و در آیین گلباران قبور شهدای شاهزاده احمد این شهرستان شرکت کرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.