قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "کارشکنی سعودی‌ها در مذاکرات صلح سوریه" و "تورم ۷۰۰درصدی در ونزوئلا" تا "حکم قضایی برای شرط معدل"

تعویق گفت و گوهای صلح سوریه با کارشکنی سعودی ها

ضرب شست مقاومت و ارتش سوریه در آزادسازی دو شهر «نبل» و «الزهرا» جبهه غربی- عربی حامی تروریست‌ها را به هم ریخته و در مقابل با شادمانی گسترده مردم سوریه مواجه شده است.

روزنامه "قدس" از بازتاب پیروزی در «نیل» و «الزهرا» بر مذاکرات ژنو3 می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تعویق گفت و گوهای صلح سوریه با کارشکنی سعودی ها"

این روزنامه می نویسد: "جنگ علیه تروریسم به عنوان اولویت جامعه جهانی در قطعنامه شورای امنیت تعریف شده و عربستان نمی تواند آن را تغییر دهد."

روزنامه "کیهان" از سیلی سخت تهران به آمریکا و متحدان منطقه ای آن نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "خشم جبهه غربی، عربی، عبری از ضرب شست مقاومت"

کیهان می نویسد: "همان‌طور که انتظار می‌رفت، پیروزی بزرگ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در استان «حلب»، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ناتو، انگلیس، ترکیه، رژیم صهیونیستی و خصوصا آل سعود را نگران و خشمگین کرده طوری که این کشورها برای دولت دمشق خط و نشان کشیدند و علاوه بر تهدید به حمله زمینی، ارتش سوریه را به قتل‌عام مردم غیرنظامی متهم کردند!"

روزنامه "هشمهری" نیز از "نبرد سرنوشت ساز در حلب" می نویسد. این روزنامه نوشته است: "رهبر معظم انقلاب: مدافعان حرم مبارزه نمی کردند، باید در کرمانشاه و همدان می جنگیدیم."

***

دولت محرمانه!

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "محکومیت ایران در پرونده شکایت گازی ترکیه تاکید شد"، به نقل از "زنگنه" نوشت: "رقم جریمه محرمانه است"؛ تیتر یک "وطن امروز" به این شرح است: "دولت محرمانه!"

این روزنامه می نویسد: " پرونده کرسنت که با وزیر شدن زنگنه دوباره به جریان افتاد قرار بود در دولت روحانی چندماهه حل شود اما بعد از 30 ماه هنوز گریبان کشور را گرفته و رها نمی‌کند. بعد از محکوم شدن ایران در دادگاه لاهه و حکم پرداخت خسارت کلان به امارات حالا خبر از محکومیت ایران در دادگاهی دیگر به گوش می‌رسد که باز هم منشأ آن کرسنت است. ایران در داوری گازی با ترکیه هم شکست خورد و باید خسارت کلان یک تا 2 میلیارد دلاری بدهد. مسؤولان وزارت نفت رقم یک میلیارد دلاری را مطرح کرده‌اند اما منابع ترکیه میزان خسارتی که ایران محکوم شده را 2 میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. البته زنگنه رقم را محرمانه می‌داند تا باز هم آمار «محرمانه‌های» دولت یازدهم بالا رود. باتوجه به قرارداد کرسنت و ارزانفروشی گاز در آن قرارداد ترکیه نیز خواهان گاز ارزان شد و به دادگاه لاهه شکایت برد و حالا بعد از سال‌ها ایران محکوم شده‌ است."

***

تورم 700درصدی در ونزوئلا

روزنامه "شهروند" از "روزهای سخت متحد نزدیک دولت دهم" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تورم 700درصدی ونزوئلا را فلج کرد"

این روزنامه همچنین نوشته است: "76درصد مردم ونزوئلا در فقر به سر می برند" و "صف خرید کالاهای دولتی از 3نصف شب تشکیل می شود"

این روزنامه می نویسد: "چند‌ سال قبل اقتصاد ایران تورم لحظه به لحظه‌ای را تجربه می‌کرد که در روزهای صلح و آرامش کشور و در ایامی رخ ‌داد که بیشترین درآمد نفتی تاریخ اقتصاد ایران کسب شده بود. در سال‌های دو دولت نهم و دهم و خاصه در 3‌سال پایانی دولت دهم این وضع تشدید شد و تصاویر صف‌های طولانی برای خرید مواد خوراکی، داروخانه‌های مملو از مراجعه‌کننده و قفسه‌های فروشگاهی که به یکباره خالی می‌شدند، به موضوعی عادی بدل شده بودند.درهمین سال‌های اخیر و پیش از دولت فعلی بود که هر روز قیمتی جدید و گران‌تر بر کالاها نصب می‌شد و تورم لحظه‌ای رونمایی شده بود."

***

افزایش 30درصدی تایید صلاحیت شده ها

روزنامه "جوان" در تیتر یک خود نوشت: "وزیر کشور: رقابت خوبی در انتخابات خواهیم داشت"

عبدالرضا رحماني‌فضلي گفته است: "براساس نتايجي كه تاكنون در تعداد تأييدصلاحيت‌ها به دست آمده است، شاهد رقابت خوبي بين داوطلبان انتخابات خواهيم بود."

روزنامه خراسان نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "افزایش 30درصدی تایید صلاحیت شده ها" و "آفتاب یزد" هم نوشت: "شورای نگهبان آمار تاییدصلاحیت شده ها را اعلام کرد؛ 25درصد از داوطلبان معترض تایید صلاحیت شده اند"

***

حکم قضایی برای شرط معدل

روزنامه "هفت صبح" از "حکم قضایی برای شرط معدل" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "طبق رای دیوان عدالت اداری تاثیر 25درصد معدل سال سوم در کنکور باطل اعلام شد"

روزنامه "شهروند" هم گزارشی در این خصوص دارد. در تیتر این گزارش می خوانیم: "شکایت یک شهروند قانون کنکور را تغییر داد"

این روزنامه می نویسد: "یک شورا تصویب کرد‌‌، یک د‌‌‌یوان  ابطال کرد‌‌. د‌‌یوان عد‌‌الت اد‌‌اری این بار هم رأیی را صاد‌‌‌ر کرد‌‌ه که سر و صد‌‌‌ای زیاد‌‌‌ی به راه اند‌‌‌اخته است:  ابطال قانون تأثیر ۲۵د‌‌رصد‌‌‌ی معد‌‌ل‌ سال سوم متوسطه د‌‌ر کنکور؛ قانونی که د‌‌ر د‌‌و‌ سال گذشته تأثیر زیاد‌‌ی را د‌‌ر نتایج کنکور و تحصیل د‌‌انش‌آموزان د‌‌بیرستانی گذاشته بود‌‌ و حالا با شکایت یک شهروند‌‌ معمولی که نامش « فاطمه کریمی» است، ابطال شد‌‌ه و مسیر کنکور سراسری را د‌‌وباره عوض کرد‌‌ه است."

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.