قدس آنلاین/ احمد فیاض/ جلیل فخرایی: همزمان با ایام الله ده فجر همایش بصیرتی ارکان شجره طیبه صالحین سپاه امام رضا(ع) با حضور بسیجیان خراسان رضوی برگزار شد.

آمریکا به مجلس و انتخابات آینده ما چشم دوخته است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اجتماع عظیم بسیجیان خراسان رضوی با تشریح اقدامات ددمنشانه آمریکا در براندازی انقلاب اسلامی ایران از همان 22 بهمن 57 گفت: براساس کتاب خاطرات ژنرال هایزر و اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا این ژنرال‌های آمریکایی بودند که در 21 بهمن با اعلام حکومت نظامی سعی بر کودتای نظامی داشتند تا با دستگیری حضرت امام خمینی(ره)، اعدام علما و شخصیت‌های انقلابی و حتی بمباران مناطقی از تهران، انقلاب را به زعم خود در نطفه خفه کنند، اما با بصیرت و هوشیاری ولی فقیه زمان و حرکت و جوشش مردم انقلابی این ترفند شوم به شکست انجامید و بر عکس منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 شد.
سردار نقدی در این همایش که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به سایر اقدامات خصمانه آمریکا اشاره کرد و افزود: از همان روز 22 بهمن و شکست کودتا، آمریکایی‌ها عزمشان را جزم کردند تا به انحای مختلف انقلاب اسلامی ایران را از پای در بیاورند.
وی ادامه داد: کودتاهای مختلفی طی همان دو سال اولیه طراحی کردند، شورش‌های مرزی به پا داشتند و گروهک‌های تروریستی را به جان ملت انداختند که 17 هزار شهید ترور نتیجه این ددمنشی‌ها شد. وی افزود: پس از کودتاهای نافرجام، جنگ هشت ساله را بر کشور ایران تحمیل کردند و پس از پایان جنگ نیز فتنه‌های 78 و 88 طراحی و پیاده سازی شد که با بصیرت مردم باز هم این ترفندها به شکست انجامید.
سردار نقدی اظهارداشت:آخرین حربه خصمانه آمریکایی‌ها نیز با همدستی فتنه گران داخلی، اعمال تحریم‌ها بود؛ به این شکل که فتنه جویان داخلی به سران آمریکا نامه نگاری کردند که پیشبرد شما امکان پذیر نیست، مگر تحریم اقتصادی صورت گیرد و با فلج شدن اقتصاد مردم نیز به ستوه آیند و با ریختن به خیابان ها، نظام را ساقط کنند. حتی ارزیابی‌های آنان مبنی بر اثرگذاری تحریم‌ها طی دوره سه تا 6 ماهه بود.
 فرمانده ارشد سازمان بسیج مستضعفین با طرح این پرسش که سرانجام تحریم‌های ناجوانمردانه به کجا انجامید، پاسخ داد: نتیجه آنکه 25 میلیون زائر اربعین حسینی به بیش از 27 میلیون افزایش یافت. جاده‌های شمال و سایر مناطق گردشگری ایران مملو از ترافیک جهت گشت و گذار شد. به عبارتی نه تنها تأثیر مستقیمی بر زندگی روزمره مردم نگذاشت، بلکه در سایر عرصه‌ها مایه پیشرفت ایران اسلامی شد.

 اشتراک نظر استکبار جهانی و صهیونیسم در نفوذ مجدد
امام جمعه مشهد نیز در جمع مربیان و کمک مربیان حلقه‌های صالحین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در نخستین بیانات شان پس از انتخاب به عنوان رهبری بر لزوم برنامه ریزی تأکید ورزیدند و فرمودند در حالی که تمام دنیا برای ما برنامه سازی می‌کند، اما خودمان برای انقلاب و چنین روزهایی برنامه ریزی و                پیش بینی لازم نداشتیم. براین اساس خیلی‌ها عمر نظام جمهوری اسلامی ایران را نهایتاً در عمر امام خمینی(ره) می‌پنداشتند.
آیت الله علم الهدی افزود: از همان بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران؛ استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی در حوزه نفوذ مجدد اشتراک نظر داشتند تا بتوانند، دوباره مسلط شده و حاکمیت خود را تکرار کنند و در این راستا برنامه ریزی می‌کنند. رهبر انقلاب نیز بارها درباره خطر نفوذ تذکر داده اند و باید در این جهت دقت کنیم. دشمنی که با سقوط انقلاب برای کشور برنامه داشت، چگونه احساس می‌کند که این نفوذ در داخل انقلاب قابل پیاده کردن است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در دلایل مهیا شدن شرایط نفوذ به تغییر تفکرات برخی از عناصر انقلابی و ریزش‌ها اشاره کرد و گفت: طبیعی است، وقتی دشمن بداند که خیلی از چهره‌ها و شخصیت‌های انقلابی، حالا به صورت عناصر فرسوده و خسته از انقلاب درآمده و حتی برخی ها، موضع گیری‌های تندی در برابر ارزش‌ها و دستآوردهای انقلاب دارند، لذا ریزش احساس می‌کند و به خودش اجازه نفوذ می‌دهد. امام جمعه مشهد ادامه داد: توهین به شورای نگهبان از سوی عده ای بیانگر همین ریزش هاست در حالی که امام خمینی(ره) به صراحت فرمودند که توهین به شورای نگهبان خطر برای انقلاب است. یا وزیری که دم از واردات تکنولوژی و مدیریت غربی می‌زند، یعنی اینکه رگه هایی در جریان عرصه مدیریت نظام شکل گرفته که دل به اروپا دارد. نفوذ دشمن نیز برای سازندگی نیست، بلکه مضحک است که رئیس جمهور فرانسه می‌گوید، مشکل بیکاری جوانان ایران را می‌خواهد حل کند! آن هم فرانسه‌ای که خودش چنین مشکلاتی در عرصه بیکاری دارد.
خطیب نماز جمعه مشهد اضافه کرد: زمانی که دشمن در کشور نفوذ کند، در مرحله نخست تخریب ارزش‌های انقلاب را در هدف خود دارد که در این راستا می‌خواهد، سنگلاخ دین و اسلام را که مانع رسیدن استکبار به اهدافش شده، از سر راه بردارد. در مرحله دوم نیز می‌خواهد، مملکت را بچاپد و این در حالی است که 40 هزار مستشار آمریکایی 25 سال اموال کشور را برای توسعه استکبار به کار می‌گرفتند و آن‌ها را می‌دزدیدند.

 بنیاد آمریکا بر سلطه و زور و       خلف وعده است
همچنین رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور در جمع مداحان و شاعران آیینی خراسان رضوی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: ساده لوحی است که تصور کنیم آمریکا پس از 37 سال از دشمنی با ملت ایران دست کشیده است. بنیاد آمریکا بر سلطه و زور، دشمنی و خلف وعده است .
وی با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شرایط کنونی کشور را حساس ارزیابی کرده اند، گفت: آمریکا به مجلس و انتخابات آینده ما چشم دوخته است و برخی جریان‌ها در کشور قصد دارند، با تفکر وادادگی مجلس و کشور را به آمریکا تحویل دهند.
سردار محمدرضا نقدی نگاه مثبت به غرب را عاملی مهم برای نفوذپذیری آمریکا دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که مردم به کسی رأی دهند که کشور را نفروشد و خصوصیت ضداستکباری در آن‌ها محرز باشد.
رئیس بسیج مستضعفان کشور با تأکید بر ورود افراد استکبارستیز به مجلس گفت: برای رسیدن به این هدف باید اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشت و افراد ارزشمدار را وارد مجلس کرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمریکا با ادعای دوستی با ایران هر هفته قانونی علیه ایران تصویب می‌کند، گفت: کنگره آمریکا برای بودجه سال جاری بودجه دو میلیارد و سیصد میلیون دلاری برای دموکراتیزه کردن ایران و چهار کشور دیگر در نظر گرفته است و حال مسؤولانی که قسم خوردند تا از این ملت دفاع کنند و مدافع حقوق این ملت باشند، هیچ اقدامی علیه این قانون آمریکا نداشتند.
وی افزود: کنگره آمریکا همچنین تصویب کرده است که قوانین تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل برداشته نمی شود، بلکه به صورت تعلیق درآمده و پس از ۱۸۰ روز اگر رئیس جمهور آمریکا این قانون را قبول نداشته باشد، تحریم‌ها دوباره با قوت پیگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر که کشور به غرب روی خوش نشان داده است، متأسفانه آمار بیکاری افزایش یافته و قیمت نفت از  بشکه ای ۱۱۰ دلار به ۲۵ دلار کاهش یافته و ضرر ۵۶ میلیارد دلاری داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه آمریکا با وضع بد اقتصادی و با دزدیدن نفت‌های لیبی و عربستان و نیجریه اقتصاد خود را می‌چرخاند و حال با این وضعیت می‌خواهد، اقتصاد کشور ما را اصلاح کند، گفت: جنگ عربستان و یمن زمانی به اتمام می‌رسد که آمریکا خزانه عربستان را به دلیل فروش سلاح‌های جنگی خود خالی کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور با بیان اینکه آمریکا اکنون ۱۹ هزار میلیارد دلار به دیگر کشورها بدهی دارد، تصریح کرد: در هر روز دو و نیم میلیون دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شود.
سردار نقدی با بیان اینکه در دیپلماسی درست نباید خود را در میز مذاکره ضعیف نشان داد، گفت: متأسفانه در مذاکرات اخیر در برابر غرب بارها از طرف مذاکره کنندگان ما خالی بودن خزانه کشور را بیان کردند.
بنیانگذار بسیج مداحان کشور که در همایش جامعه بسیج مداحان در مشهد و در گفتمان مقاومت و ایستادگی در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سخن می‌گفت، بر ضرورت تنویر افکار عمومی و معرفت افزایی در راستای جوشش حس مذهبی جامعه اسلامی توسط مداحان تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.