وزیر راه و شهرسازی گفت: در نظر داریم یک ایستگاه قطار دیگر در غرب مشهد ایجاد کنیم تا مشهد دارای دو ایستگاه بزرگ قطار شود.

مطالعات احداث ایستگاه راه آهن جدید مشهد در حال انجام است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، عباس آخوندی ظهر امروز در مراسم برقی کردن مشهد تهران اظهار داشت: در فاز نخست این پروژه، حدود 200 کیلومتر از مسیر مشهد- تهران برقی می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت ریلی مقوله‌ای بسیار مهم است گفت: با توجه به آلودگی‌های هوا در حال حاضر وزارت راه و دولت در نظر دارد تا مطالعاتی را در راستای برقی کردن خطوط ریلی صورت دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برقی کردن بخشی از مسیر ریلی راه آهن اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسیرهایی که برقی کردن آن می‌تواند کمک شایانی به صرفه جویی در اقتصاد و کاهش آلودگی کند مسیر تهران به مشهد است.

آخوندی افزود: بعد از برقی کردن برخی مسیرهای مهم در نظر داریم تا مطالعاتی را در زمینه ایجاد قطارهای سریع‌السیر انجام دهیم.

وی با اشاره به ورود روزانه ماشین‌های بسیار به چرخه حمل و نقل خاطرنشان کرد: قطعا اگر توان خود را به صنعت ریلی معطوف کنیم می‌توانیم در مدت زمان کوتاهی مقوله آلودگی هوا را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ایجادخطوط ریلی بین شهری و حومه‌ای درون شهری یکی از مهمترین برنامه‌های ما در صنعت ریلی است.

آخوندی عنوان کرد: در نظر داریم یک ایستگاه قطار دیگر در غرب مشهد ایجاد کنیم تا مشهد دارای دو ایستگاه بزرگ قطار شود.

وی با اشاره به برقی کردن مشهد تهران گفت: این کار توسط نیروگاه بزرگ برق و پیمانکاران چینی در حال انجام است.

آخوندی با اشاره به سفر رئیس جمهور چین به ایران یادآور شد: در این سفر بنا شد چین تسهیلات دو میلیارد دلاری را به ایران بدهد و قطعاً در صورت دریافت این تسهیلات توسعه حمل و نقل ریلی با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.