در راستای سرکوب اعتراضات مردمی همزمان با نزدیک شدن به پنجمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، دستگاههای امنیتی رژیم آل خلیفه شمار دیگری از شهروندان را بازداشت کردند.

دستگیری مخالفان در بحرین شدت گرفت/ تاکید شهروندان بحرینی بر ادامه انقلاب

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، «احمد الصفار» عضو سازمان اروپایی بحرینی حقوق بشر گفت که دستگاههای امنیتی رژیم آل خلیفه در طول 24 ساعت گذشته 17 شهروند را به دلیل اتهامات سیاسی در مناطق مختلف این کشور بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی بحرین هفت نفر از شهروندان را در منطقه "البلاد القدیم"، دو نفر را در فرودگاه بین المللی و دو شهروند دیگر را نیز در ورودی پل ارتباطی بحرین به عربستان دستگیر کردند.

همزمان با گسترده تر شدن راهپیمایی‌های صلح‌آمیز در مناطق مختلف بحرین در آستانه فرارسیدن پنجمین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه، دستگاههای امنیتی رژیم آل خلیفه بعد از سرکوب یک راهپیمایی صلح‌آمیز در جزیره ستره، یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی را دستگیر کردند.

لباس شخصی‌های رژیم بحرین همچنین «حسن یوسف» و «احمد یوسف» را که پیش از این در پرونده‌های سیاسی محکوم شده بودند دستگیر کردند. این نیروها همچنین «علی المعتوق» یک جوان دیگر بحرینی را از منطقه "سماهیج" دستگیر کردند.

از سوی دیگر در ادامه هدف قراردادن کودکان از سوی رژیم آل خلیفه، دستگاههای امنیتی این کشور «سلمان هلال» را از دادگاه، «کریم عرفات» 12 ساله را در منطقه "الدیه"، و «احمد فاضل» را از منطقه السنابس دستگیر کردند.

همچنین دو جوان دیگر بحرینی به نامهای «سید محمد سعید» و «الحاج سعید» بعد از صدور حکم زندان علیه آنها در پرونده های سیاسی، خود را تسلیم دستگاههای امنیتی این کشور کردند.

تشدید رویکردهای امنیتی علیه شهروندان بحرینی در حالی صورت گرفته است که مردم خود را برای بزرگداشت پنجمین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه آماده می کنند.

برخی از فعالان بحرینی، این اقدامات دستگاههای امنیتی رژیم را اقدامی تکراری دانستند که همه ساله همزمان با نزدیک شدن به  سالروز انقلاب صورت می گیرد.

این فعالان بر عزم شهروندان برای ادامه انقلاب تا تحقق خواسته هایشان تاکید کردند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصری از پاکستان، اردن و سایر کشورها را به خدمت گرفته است.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی  آنها را به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.