رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران از ضرورت تشکیل اندیشکده تبادل اطلاعات مربوط به حمل محموله های شیمیایی خبرداد و گفت: تشکیل این اندیشکده می تواند به حمل و نقل مواد شیمیایی با اطلاعات کافی برای شرکت های حمل و نقل بین المللی در مسیرهای ترانزیتی کمک کند.

تشکیل اندیشکده تبادل اطلاعات برای حمل محموله های شیمیایی ضروری است/نباید به رانندگان و شرکت ها به عنوان قاچاقچی نگاه کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، مسعود دانشمند روز شنبه در همایش تشریح مقررات ترانزیت با رویکرد محمولات شیمیایی، افزود: در این اندیشکده تمام نهادهای دولتی و خصوصی می توانند با تبادل اطلاعات و تجارب برای شرکت های حمل و نقل بین المللی در خصوص محموله های شیمیایی به صورت شفاف اطلاع رسانی کنند.
دانشمند تاکید کرد: تجارت مواد مخدر سود زیادی را نصیب سوداگران می کند و این مساله به همه از جمله شرکت های حمل ونقل بین المللی لطمه می زند، لذا اطلاع رسانی مستمر در خصوص مقابله با تجارت با مواد مخدر و یا محموله های شیمیایی که می توان از آن مواد مخدر تهیه کرد، بسیار ضروری است.
رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی تاکید کردک برای مقابله با این پدیده ایجاد اندیشکده ای با همکاری نیروی انتظامی، گمرک، سازمان راهداری، ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز و سایر نهادهای ذیصلاح در مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.
وی در پایان یادآورشد: شرکتهای حمل و نقل ترانزیتی با سلامت کامل کار می کنند و نباید به رانندگان و شرکت ها به عنوان قاچاقچی نگاه کرد، زیرا آنها از محموله های شیمیایی که زمینه های تولید مواد مخدر از آن وجود دارد، اطلاع ندارند و حمل برخی از این محموله ها برای شرکت ها مشکلات زیادی را به وجود می آورد.
دانشمند یادآورشد: هم اکنون 12 میلیون تن کالا سالیانه توسط شرکت های حمل و نقل در مسیرهای بین المللی ترانزیت می شود و با تلاش تمام دست اندرکاران می توان آن را به 20 میلیون تن افزایش داد تا بخشی از بی باری کامیونهای ایرانی جبران شود.
رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی یادآورشد: مشکلات گمرکی، و اقدامات سایر نهادها و سازمانها در مسیرهای ترانزیت سبب می شود تا کالاها به موقع به مقصد نرسد و این امر ضرر و زیان هایی را به شرکت های حمل و نقل تحمیل می کند.
وی از کاهش واردات و صادرات کالا به کشور خبرداد و گفت: سال گذشته بیش از 150 میلیون تن کالا به کشور وارد و یا از کشور صادر شده است، اما امسال میزان آن با کاهش 15 درصدی بین 130 تا 135 میلیون تن خواهد بود که دلیل آن کاهش حجم تجارت جهانی بوده است.
همایش تشریح مقررات ترانزیت با رویکرد محمولات شیمیایی روز 17 بهمن ماه سال جاری با حضور تمام دست اندرکاران بخش های دولتی و خصوصی در تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.