«باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در دیدار خود از یک مسجد در شهر بالتیمور ایالت مریلند این کشور گفت: مسلمانان آمریکا کمی نگران هستند یا به عبارت بهتر ترسیده اند. ما یک خانواده هستیم. وقتی بخشی از خانواده خود را منزوی و شهروند دست دوم حس می کند، پایه های آن و در اصل پایه های حکومت متزلزل می شود.

منتقدان در آمریکا: اسلام هراسی در دوران اوباما اوج گرفته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اما این سخنان رییس جمهوری آمریکا با انتقادهای گسترده در آمریکا مواجه شد که اوج گیری اسلام هراسی در دوران اوباما را نشانه دورویی وی می دانند.
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشته است: به اعتقاد «داوود ولید» رییس شورای روابط آمریکا و اسلام، اوباما همیشه سبب نارضایتی مسلمانان می شود و از تریبون علیه اسلام هراسی سخن می گوید، اما با تصمیمات سیاسی اش بر جامعه تاثیرات منفی می گذارد.
ولید گفت: از زمان احراز کرسی ریاست جمهوری توسط اوباما، سطح اسلام هراسی در آمریکا به شدت بالاتر رفته است. باید دید این تضاد در چیست؟ او در سخنان خود از انفجارهای پاریس و فعالیت های داعش صحبت می کند، اما این مساله هیچ ارتباطی به مسلمانان آمریکا ندارد.
رییس شورای روابط آمریکا و اسلام افزوده است: به این ترتیب اوباما دیدگاه های کنونی درباره تروریسم و مسلمانان را تایید می کند و پیروان دین اسلام در آمریکا هم دچار سردرگمی می شوند. 
بنا به این گزارش، در حالی که اوباما با برنامه ریزی حضور در مسجد به جذب حمایت از سوی مسلمانان در مریلند امید زیادی داشت، انتقادهای زیادی علیه وی برانگیخته شده است.
برخی کاربران شبکه های اجتماعی گفته اند: اوباما برای نخستین بار در هشت سال گذشته از مسجد بازدید کرد در حالی که معمولا پهپاد می فرستاد، اما این بار خودش به مسجد آمد.
گروهی دیگر تاکید کرده اند: سال 2014 رییس جمهوری آمریکا تمام تجهیزات مورد نیاز را در اختیار اسرائیل قرار داد تا سه مسجد بزرگ را در نوار غزه نابود کند.
«اوباما خیلی دیر کردی»، «زندان گوانتانامو هنوز بسته نشده است»، «پهپادها همچنان پیام آور مرگ هستند» و «ایالات متحده در تمام خاور میانه و آفریقا از جنگ حمایت می کند» نیز از دیگر پیام های انتقادی در باره حضور اوباما در مسجد است.
یک منتقد دیگر این متن را برای اوباما نوشته است: در سخنان خود گفته ای که «مسلمانان تنها نیستند»، بله درست گفتی «زیرا مسلمانان هم باهم در زندان به سر می برند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.