۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: 347454

فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» دومین ساخته تینا پاکروان پس از فیلم «خانوم»، باز هم ادامه همان نگاه کارگردان به مقوله زنان است، زنانی که می خواهند بدون حمایت و با قدرت خودشان زندگی کنند.

در قواره یک تله فیلم!

فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» دومین ساخته تینا پاکروان پس از فیلم «خانوم»، باز هم ادامه همان نگاه کارگردان به مقوله زنان است، زنانی که می خواهند بدون حمایت و با قدرت خودشان زندگی کنند و البته در طرح این داستان، چاشنی عشق نامتعارف و نافرجام هم دستمای های برای جلب نظر مخاطب قرار گرفته شده است.
فیلم، روایت عشق پسری جوان به نام حسین «حامد بهداد» به یک زن بیوه به نام زیبا «رؤیا نونهالی» است که در انتهای داستان پسر ۱۵ ساله زیبا ناخواسته سبب افتادن حسین از پله های بوستان و در نهایت مرگ او می شود و مخاطب تا رسیدن به انتهای این ماجرا، شاهد هنرنمایی و خوانندگی حامد بهداد نیز هست که این موضوع بعد از نمایش سریال «دندون طلا» گزینه دور از ذهنی برای بازی وی در نقش یک خواننده نبود. آنچه که فیلم دوم این کارگردان را کمی کسل کننده تر از فیلم نخست او می کند، فضا و بستری است که داستان در آن می گذرد، محدودیتی که به ورطه تکرار می رسد و انگار تنها نسخه رهایی از این شرایط، زمزمه کردن و خوانندگی بهداد است و گرنه داستان یک خطی، قابلیت تبدیل به شاهنامه ندارد.
بدون تردید صحنه های خواندن بهداد هم بیشتر از آنکه در روند داستان جایگاهی داشته باشد، گیشه را هدف قرار داده تا تراژدی فیلم براحتی قربانی استقبال نکردن مخاطب نشود.
نکته قابل توجه در این فیلم، ترکیب و حضور قوی بازیگران است که کارگردان برای تمامی نقش ها به بازیگران خوب بسنده کرده است، اما با این همه، «نیمه شب اتفاق افتاد» به یک تله فیلم تلویزیونی بسیار نزدیکتر است تا یک اثر سینمایی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.