قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از برنامه ریزی جهت توزیع بیش از ۱۵۰ هزار اصله نهال برای هفته درختکاری و استقبال از بهار ۹۵ در تبریز خبر داد.

توزیع و کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال برای هفته درختکاری و آغاز بهار ۹۵ در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: این تعداد نهال در راستای ایجاد حس همیاری و مشارکت شهروندان در امر درختکاری، به طور رایگان در بین شهروندان تبریزی توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در این طرح کاشت درختان بومی در منطقه است، تصریح کرد: از این جمله می توان به درختانی چون کبوده، چنار، بلوط و... اشاره کرد که می توانند با اقلیم منطقه آذربایجان سازگار باشند.
 

 

مهندس حسن زاده کاشت این نهال ها را در راستای طرح بزرگ نهضت درختکاری قلمداد کرده و افزود: بدین ترتیب از آغاز هفته درختکاری تا پایان بهار سال 95 تعداد 500 هزار اصله نهال در تبریز کاشته می شود.

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز تاکید کرد: در کنار تقویت زیرساخت‌ها و تامین الزامات گسترش فضای سبز، تلاش برای ارتقای فرهنگ فضای سبز و جلب مشارکت‌های شهروندی از اهم وظایف سازمان پارک‌ها است.
 

 

وی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی جهت کاشت درخت توسط شهروندان نداریم، تصریح کرد: فقط محدوده کاشت و نوع گونه مناسب برای کاشت در هر منطقه توسط سازمان پارکها و فضای سبز اعلام می شود .

حسن زاده خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبات شهروندان تبریزی مبنی بر کمبود فضای سبز درون شهری تبریز و لزوم ایجاد فضایی برای آرامش و آسایش هر چه بیشتر شهروندان، توسعه فضای سبز درون شهر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
 

 

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز همچنین یادآور شد: در این بین نباید نقش پتانسیل های مردمی را به عنوان بازوان یاری دهنده گسترش و توسعه فضای سبز تبریز نادیده گرفت.

وی افزود: شهروندان تبریزی می توانند با بهانه قرار دادن مناسب های مختلف و کاشت درخت در محیط اطراف خود، سهم قابل توجهی در توسعه جنگل کاری های درون شهری ایفا کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.