معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: موضوع ۱۰درصد معافیت مالیاتی برای واحدهای صنعتی و معدنی کشور که دارای طرح تحقیقاتی و قرارداد پژوهشی با مراکز مورد تایید وزارت علوم هستند، از سال ۹۵ عملیاتی خواهد شد.

اعمال معافیت های مالیاتی صنایع و معادن دارای طرح تحقیقاتی از سال ۹۵

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، 'علی اصغر توفیق' روز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: موضوع 10 درصد معافیت مالیاتی ابرازی آن دسته از صنایع و معادن کشور که قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها منعقد کنند، از سال 95 اجرایی می شود.
وی افزود: براین اساس، واحدهای صنعتی کشور می توانند با مراکز مورد تایید و دارای مجوز از وزارت علوم، قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی امضا کنند و تا سقف 10 درصد از مالیات های ابرازی معاف شوند.
توفیق خاطرنشان کرد: در بخش معدن نیز، صاحبان معادن و شرکت های فرآوری معدنی اجازه دارند میزان 10 درصد سود دولتی را در قراردادهای پژوهشی هزینه کنند و از معافیت برخوردار شوند.
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از این که بخش تجارت در این مبحث، مغفول مانده است، گفت: در تلاش هستیم برای تشویق فعالان تجاری برای به کارگیری تحقیق و توسعه، چاره ای بیاندیشیم و در این مسیر از توان دانشکده های مدیریت، بازرگانی و اقتصاد بهره خواهیم گرفت.
وی تعامل موجود میان وزارتخانه های صنعت و علوم را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: هر دو طرف در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، قدم های موثری برداشته ایم و علاوه بر انعقاد قرارداد همکاری، طرح های مشترک زیادی تعریف کرده ایم.
توفیق تاکید کرد: خوشبختانه اکنون از مرحله ارتباط صنعت و دانشگاه فراتر رفته ایم و وارد مرحله مشارکت با یکدیگر شده ایم به گونه ای که به عنوان یک شریک به اهداف و منافع مشترک بلند مدت می اندیشیم.
وی با یادآوری این که حدود 30 درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است و این بخش ها 30 درصد اشتغالزایی کشور را عهده دار هستند، گفت: سالانه تعداد زیادی از جوانان مستعد و تحصیلکرده از دانشگاه های ما فارغ التحصیل می شوند که گروهی از آنها جذب صنایع موجود می شوند و گروهی نیز خود، مولد و کارآفرین می شوند که وزارت صنعت از هر دو گروه، حمایت می کند.
توفیق به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت با دانشگاه آزاد در گذشته اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور، اولین دانشگاه دولتی است که وزارت صنعت با آن تفاهم نامه همکاری امضا می کند و کیفیت مطلوب آموزش و گستردگی واحدهای این دانشگاه، ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت بنیه تحقیقاتی و آموزشی صنعت، معدن و تجارت کشور خواهد بود.
مراسم امضای تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل معاونت پژوهشی این وزارتخانه و با حضور 'وحید احمدی' معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
این تفاهم نامه روز یکشنبه به امضای 'علی اصغر توفیق' معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و 'علی اصغر رستمی ابوسعیدی' رئیس دانشگاه پیام نور رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.