۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 347777

استقبال زیاد از نرم افزار تلگرام و محبوبیت آن در بین کاربران ایرانی با مشکلاتی همراه بوده است که در ادامه این گزارش به آنها پرداخته ایم.

دردسرهای تمام نشدنی تلگرام!+عکس

به گزاش قدس انلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند ساعت چت، کمی کانال گردی و گاهی اوقات هم سرک کشیدن در گروه هایی که حرف های بو دار می زنند، برخی اوقات کلافه میکند و گاهی هم کاربرش را سردرگم، هزار و چهارصد پیام نخوانده و هنگ کردن تلفن، اما با این وجود محبوب هست چرا که کار با آن ساده تر از نوشیدن یک جرعه آب است. بسیاری که حتی پست الکترونیکی ندارند و در ارسال پیامک هم در بیشتر اوقات به مشکل می خورند اما در تلگرام برای خود استاد هستند، پیام رسان محبوب که توانسته بیش از 13 میلیون کاربر در ایران برای خود دست و پا کند. ایرانی ها بیشتر از سایر کشورها  سایت تلگرام را در روز باز می کنند و  telegram.me بیست‌امین سایت پربازدید کشور محسوب می شود.
 

موج رویکرد ایرانیان به تلگرام به قدری شدید بود که سرورهای این شبکه را برای تامین خدمات به ایرانیان دچار مشکل کرد و به همین دلیل تلگرام در ماه نخست کوچ مجازی ایرانیان دچار کندی های موقتی می شد که علت آن توسط مدیران تلگرام ترافیک بالای کشور روی نرم افزار این شبکه اجتماعی عنوان شد.
 
با این حال تلگرام بارها موضوع اصلی جلسات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی بوده است. جلساتی که پس از بسیاری کش و قوس اعضای آن تصمیم گرفتند فعالیت این پیام رسان متوقف نشود.
 
 
دردسرهای تمام نشدنی تلگرام ///// گزارش
 
 
محمد علی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی-قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محتوای غیراخلاقی برخی از کانال های تلگرام گفت: اگر مسئولین زیرربط بتوانند محتوای غیراخلاقی و مجرمانه این پیام رسان را کنترل کرده و از نشر آن جلوگیری کنند، فعالیت آن در داخل کشور مشکلی ندارد.
 
گفته می شود تا به امروز بسیاری از کانال های غیر اخلاقی این پیام رسان مسدود شده است اما از طرفی گویا جای دیگری از کار می لنگد. 
 
مهدی کریمی صبا، کارشناس فضای مجازی در همین رابطه گفت: عده ای با استفاده از عکس و نام افراد هنرمند، چهره ها و شخصیت های مشهور برای خود کانال درست می کنند تا از این طریق هزاران هزار عضو را جذب آن کنند.
 
این کانال ها حتی با نام های جعلی برخی برنامه های پرمخاطب صدا و سیما از جمله بالاتر از خبر و صرفا جهت اطلاع در حال عضو گیری هستند و گویا کسی هم کاری به کار آن ها ندارد و در این فضای حبابی مجازی در حال جولان دادن هستند. 
 
دردسرهای تمام نشدنی تلگرام ///// گزارش
 

اما سوال اینجاست که پشت صحنه این کانال های تلگرامی چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟ این روزها سوء استفاده از نام‌ اشخاص و یا مراکز دولتی و خصوصی در فضای مجازی بسیار رونق پیدا کرده و گروهی فقط به دلیل خصومت شخصی و کینه توزی دست به هتک حیثیت و یا درج مطالب اشتباه می‌زدند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان که پر بیننده ترین کانال خبری در  تلگرام است نیز از این کینه توزی‌ها در امان نمانده است. در تصاویر زیر شاهد جعل شیادانه این افراد هستید که چطور قصد داشتند با تغییر یک کلمه "خوشبختانه " با "متاسفانه" و انتشار مطلب در گروه ‌های مختلف تلگرامی وجهه باشگاه خبرنگاران جوان را خدشه دار کنند.  
 
دردسرهای تمام نشدنی تلگرام ///// گزارش
 
 
 
از سوی دیگر برخی افراد سودجو؛ بدون اطلاع هنرمندان و برخی از شخصیت های مشهور اقدام به ساخت کانال برای این افراد کرده و به نام آن ها محتوای عجیب و گاها ناهنجار را منتشر می کنند.
 
سرهنگ رمضانی، معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا با اشاره به مجرمانه بودن ساخت کانال های جعلی اظهار داشت: از سازمان های حقیقی و حقوقی کشورمان در خواست می کنم اگر به نام آن ها صفحات جعلی  ساخته شده، به مردم اطلاع رسانی کنند و شکایت های خودشان را به دادسراهای جرایم سایبری اطلاع دهند.
 
دردسرهای تمام نشدنی تلگرام ///// گزارش
 
وی در خصوص مجازات افرادی که اقدام به ساخت چنین صفحاتی در فضای مجازی می کنند هشدار داد و گفت: متاسفانه در حوزه صفحات جعلی شبکه های اجتماعی دچار افزایش جرم شده ایم و در این زمینه افراد بسیاری شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شده اند که طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.
 
سرهنگ رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است که این کار زمان زیادی طول بکشد اما مجرمین بدانند که گریزی از دست پلیس فتا نخواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.