مدیر عامل خبرگزاری فارس در نخستین سالگرد تاسیس سایت افغانستان در این خبرگزاری گفت : ایران و افغانستان باید به سمت نقطه مطلوب که شناسایی نخبگان و تقویت فضای تعامل بیشتر بین آنان است پیش بروند.

ایران و افغانستان باید به سمت تعامل بیشتر نخبگان پیش روند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سید نظام موسوی روز دوشنبه افزود : با افتتاح این سایت سطح تعاملات رسانه ای بین دو کشور در داخل ایران و افغانستان گسترده تر شد.
موسوی افزود: ما منافع خود را جدا از منافع افغانستان نمی ‏ بینیم کشوری که از سابقه تمدنی غنی برخوردار است با تصویری که حالا از آن ارائه می ‏ شود، باور کردنی نیست.بایستی جاذبه ‏ ها، پیشرفت‏ ها و بازسازی‏ هایی که در افغانستان صورت می‏ گیرد، به خوبی بازتاب داده شود.
وی بیان داشت : گمان نمی‏برم دیگر کشورها به اندازه ایران و افغانستان قرابت فرهنگی ، تاریخی و زبانی داشته باشند، اما ما آنچنان که شایسته است همدیگر را نمی‏ شناسیم و از پشت عینک دیگران هم را نگاه می کنیم.
موسوی اظهار داشت؛ متأسفانه در بسیاری از کشورها افغانستان را با وجه تروریسم ، خشونت ، قاچاق و مشکلات اقتصادی می شناسند.
وی گفت امروزه کشورهای اسلامی به ویژه در منطقه از هم بیگانه شده ‏اند، در حالیکه کشورهای منطقه روزگاری سرنوشت مشترک داشتند.
وی با بیان این که با راه اندازه سایت افغانستان بسیاری از این نگاه ها عوض شد افزود : در مورد مسائل افغانستان، مواردی که رسانه ‏ های غربی می‏ گویند با آنچه که شما بیان می ‏ کنید متفاوت است ، سو تفاهم‏ هایی که گاهی میان کشورهای دوست پیش می ‏ آید ناشی از همین هژمونی رسانه‏ ای است که باید شکسته شود.
وی خاطر نشان کرد:چیزی که در مورد افغانستان بیان می ‏شود، تحریف ، بزرگ ‏نمایی و کوچک ‏نمایی است ، باید از افغانستان تصویر درستی ارائه شود در مورد ایران هم همین گونه است.
موسوی با بیان اینکه در مورد مسئله مهاجرین مشکلات متعددی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قبل از ورود به این سایت خیلی از این مسائل را نمی دانستیم. به عنوان مثال استفاده کردن از واژه افغانی باعث دلخوری مردم افغانستان می شد که با راه اندازی سایت الان دیگر کسی واژه افغانی را که واحد پول افغانستان است به کار نمی برد و افغانستانی می گویند.
موسوی افزود: ان شاالله در آینده شاهد تعامل و پیشرفت بیشتر باشیم وبه جای اختلافات روی اشتراکات تمرکز کنیم.
در ادامه سفیر افغانستان با تبریک اولین سال تاسیس سایت افغانستان و تبریک دهه فجر اظهار داشت : افغانستان نزدیک به چهار دهه است که خبر ساز بوده و جای تاسف دارد کشورهای همسایه خبرهای ما را خوب پوشش نمی دهند.
وی افزود: ایران و افغانستان مشترکات بی نظیری دارند و ما نیاز داریم تا یکدیگر را بهتر بشناسیم و سایت افغانستان در این راستا فعالیت کرده و زمینه های همکاری بین دو کشور را بیشتر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.