شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، روز دوشنبه، در اولین روز کاری هفته، همزمان با کاهش مجدد قیمت نفت خام برنت دریای شمال، یک سقوط مجدد را تجربه کرد.

سقوط مجدد ارزش شاخص بورس لندن همزمان با کاهش بهای نفت برنت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هرروز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز دوشنبه با کاهشی 2.71 درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 158 واحد کاهش، به 5 هزار 689 واحد رسید که ازجمله علل آن نگرانی در مورد رشد اقتصاد جهانی و نیز کاهش مجدد بهای نفت خام عنوان شده است.
گفته می شود کاهش ارزش شاخص بورس لندن سبب شد که 33 میلیارد پوند از ارزش سهام شرکت های بزرگ در فهرست این بورس کاسته شود.
سهام بخش های نفتی و کالا و معدنی ازجمله نیکل ازجمله بخش هایی بودند که امروز ( دوشنبه ) با کاهش ارزش مواجه شدند.
علاوه بر شاخص سهام بورس فوتسی، ارزش سهام بورس های شاخص اروپایی از جمله دکس و کک نیز بیش از 2 درصد کاهش داشتند.
هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات در عصر روز دوشنبه در بازار لندن با 1.6درصد کاهش به 33.53دلار رسید
هر بشکه نفت خام دریای برنت که در ژوئن سال 2014 میلادی، در حدود 115 دلار به فروش می رسید در اوایل سال گذشته میلادی به حدود 60دلار و اوایل سال جاری میلادی به سطح 30 دلار رسید.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با 62 سنت کاهش یا 2 درصد کاهش، به 30.27دلار رسید
به گفته تحلیل گران، وجود عرضه بالای نفت خام در کنار نشست بی نتیجه وزیران نفت عربستان و ونزوئلا ازجمله علل کاهش مجدد بهای نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.