در جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد سند طرح ملی حفظ قرآن اصلاح و برای تصویب نهایی به جلسه اول اسفند شورای توسعه ارائه شود.

تصویب سند طرح ملی حفظ تا پایان سال/ کمیته پیگیری مزایای فعالان قرآنی تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، شصت‌و‌هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر به مناسبت درگذشت قاری بزرگ جهان اسلام، استاد راغب مصطفی غلوش، فیلم کوتاهی از شاهکارهای تلاوت ایشان پخش شد.

در ادامه در مورد نحوه انعکاس برخی اخبار قرآنی بیان شد که رسانه های قرآنی ضمن حفظ شأن رسانه­‌ای شان، متناسب با متن اخبار، در چگونگی انتخاب تیتر برخی اخبار حساس قرآنی دقت لازم را به عمل آورند. برخی از اعضا نیز جهت اتصال بیشتر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با جمع نخبگانی و کارشناسان قرآنی، پیشنهاد دادند در قالب­ هایی مانند گروه یا میزگرد، از تجارب ارزنده این افراد استفاده بیشتری شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازوکارهایی را برای حمایت بیشتر از منتخبان پایش‌­های قرآنی دستگاه­‌ها در سال 95، برای بررسی و تصویب در جلسه بعدی مجمع ارائه دهند.

دستور اول این جلسه بررسی سازوکارهای اجرایی سازی طرح ملی حفظ قرآن کریم بود و تصمیم گرفته شد تا دو هفته آتی در قالب کارگروهی، ضمن درنظر گرفتن نظرات ارسالی کمیسیون­‌ها، با رویکرد تلخیصی، این سند اصلاح و برای تصویب نهایی به جلسه اول اسفند شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شود.

همچنین مقرر شد پس از تصویب این سند، بلافاصله ستاد راهبردی این طرح تشکیل و سازوکارهای اجرایی آن همراه با پیوست­‌های دستگاهی طرح تدوین و ابلاغ شود.

دستور بعدی این جلسه بررسی پیشنهاد تشکیل کمیته پیگیری مزایای فعالان قرآنی کشور بود و مقرر شد کمیته­‌ای با حضور نمایندگان سازمان صدا و سیما، سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان فعالیت­‌های قرآنی دانشجویان، اتحادیه­ های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و کمیته اعزام قاریان با مسئولیت معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی  جهت تدوین پیش­‌نویس تشکیل این کمیته تشکیل شود.

دستور سوم جلسه ارائه نتایج طرح پیشنهادی شورای تهذیب فعالان قرآنی؛ بررسی شده توسط شورای عالی قرآن صدا و سیما (ارجاعی مجمع مشورتی به شورای مذکور) بود که مقرر شد اعضای جلسه، نظرات‌شان را جهت طرح و  بررسی این موضوع در جلسه بعدی مجمع مشورتی ارسال کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.