الیاس نادران عضو مؤسس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه از اعلام وزیر نفت برای مصاحبه با خبرنگاران در خصوص پرونده کرسنت استقبال می‌کند، از زنگنه خواست به ۵ سؤال پاسخ بدهد.

 استقبال نادران از مصاحبه آتی زنگنه درباره کرسنت/ وزیر نفت لطفاً به ۵ سؤال پاسخ دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، الیاس نادران عضو مؤسس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه از اعلام وزیر نفت برای مصاحبه با خبرنگاران در خصوص پرونده کرسنت استقبال می‌کند، از زنگنه خواست به ۵ سؤال پاسخ بدهد.

الیاس نادران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: روز گذشته رئیس جمهور محترم اعلام کردند،"باید با فساد بجنگیم و مبارزه کنیم" و وزیر نفت هم از اعلام آمادگی برای مصاحبه رسانه‌ای با خبرنگاران درباره موضوع پرونده کرسنت خبر دادند که ما از این اعلام نظرها و اتفاقات استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه گفتگوی رسانه‌ای وزیر نفت درباره کرسنت هرچند محدود، مطلوب است، افزود: به‌عنوان یک نماینده مجلس و عضو مؤسس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت از وزیر محترم نفت درخواست می‌کنم در گفتگوی رسانه‌ای خود به چند سؤال زیر هم پاسخ بدهند.

نادران در ادامه سؤالات خود از زنگنه وزیر نفت درباره پرونده فساد کرسنت را به‌شرح زیر به خبرنگار تسنیم اعلام کرد:

1 ــ  آیا وزیر نفت ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر فساد مؤثر در قرارداد کرسنت را قبول دارند یا خیر؟ اگر قبول دارند، افراد مؤثر در این فساد چه‌کسانی هستند؟ مسئولین وقت شرکت نفت و گاز و وزارت نفت که در این قرارداد نقش داشتند الآن کجا هستند؟

2 ــ چرا پیوست 6 که داوری را از محاکم قضایی ایران به داوری بین المللی منتقل کرد به قرارداد کرسنت ملحق شد؟ چه‌کسی در این اقدام نقش داشت و آیا این کار علامت فساد مؤثر هست یا نه؟ وزیر وقت نفت در خصوص این اقدام چه کرد؟

3 ــ چرا داوری لاهه ادعای جمهوری اسلامی را مبنی بر فساد مؤثر در پرونده کرسنت نپذیرفت و چه اتفاقی در داخل کشور رخ داد که روند پرونده که به‌نفع ایران بود، یک‌باره به‌ضرر ایران تغییر کرد؟

4 ــ دستگاه قضایی کشور نسبت به نقش مسئولان نفتی در فساد کرسنت چه حکمی صادر کرده و چرا حکم اجرا نمی‌شود؟

5 ــ نقش آقایان "م.ه." و "عباس یزدان‌پناه یزدی" رفیق دبیرستانی وی، آقای علی ت. و مدیران نفتی که به‌اذعان مقامات امنیتی به‌ازای مصاحبه به‌نفع کرسنت و حمید ضیا جعفر مدیرعامل این شرکت وجه دریافت کردند، در این فساد مؤثر چه بوده است؟ و چقدر از این اسناد علیه ایران در لاهه به کار رفت؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.