دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از برجام دشمنان به دنبال نفوذ هستند، سراسیمه هیئت‌های تجاری و اقتصادی به ایران می‌فرستند، اما باید حواسمان باشد اجازه ندهیم در قالب این رفت و آمدهای تجاری دشمن بر ما نفوذ کند.

اجازه ندهیم دشمن در قالب رفت و آمدهای تجاری به کشور ما نفوذ کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، محسن رضایی پیش از ظهر در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در مصلای بیت‌المقدس اراک اظهار داشت: استان مرکزی استان امام خمینی (ره) است و مردم این استان در پیروزی این انقلاب بسیار نقش‌آفرین بودند.
وی تصریح کرد: مردم استان مرکزی همچون دیگر استان‌های کشور در دوران انقلاب شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده و هر کدام به سهم خود به ایفای نقش پرداختند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: 37 سال از انقلاب می‌گذرد، اما ملت همچنان آماده جانفشانی است، اما گوش و چشم قدرت‌های بین‌المللی بسته است و این جانفشانی‌ها را نمی‌بینند.
رضایی افزود: تمام کسانی که طی ماه‌های اخیر در سوریه به شهادت رسیدند، داوطلبانه به جنگ با دشمنان اسلام رفته و هیچ کدام با دستور نظامی اعزام نشده‌اند.
وی با اشاره به شور و نشاط حاکم در بین مردم در راهپیمایی امروز خاطر نشان کرد: امروز می‌بینیم مردم به خوبی انقلاب را در آغوش کشیده و دست از انقلاب بر نمی‌دارند، این انقلاب تنها انقلابی است که این همه دشمنی علیه آن صورت می‌گیرد، از اول انقلاب تاکنون دشمنان بسیاری در مقابل این انقلاب ایستاده‌اند، ترور، کودتا، هشت سال جنگ و فتنه توطئه‌هایی است که دشمنان علیه این نظام انجام داده‌اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دلایل علاقمندی مردم به انقلاب گفت: ملت ایران در آیینه این انقلاب بسیاری از آرمان‌های تاریخی خود را می‌بینند، هنگامی که به سیمای رهبری و امام راحل می‌نگرند، بسیاری از آرزوهای از دست رفته تاریخ کشور را به خوبی می‌بینند، صلابت، امنیت، استقلال و آزادی ایران و وحدت ملی را می‌بینند، دین و سیاست در چهره جمهوری اسلامی و مشارکت مردم در سرنوشت خود را به خوبی به نظاره می‌نشینند، به همین دلیل است که دست از انقلاب خود بر نمی‌دارند.
رضایی افزود: اگر مردم ایران متوجه خطری علیه انقلاب شوند، بلافاصله خود را در مقابل انقلاب سپر کرده و از انقلاب دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: ملت ایران آرزو دارند مسئولانی که در رأس نظام هستند، به انقلاب خیانت نکرده و متدین باشند، مردم به خوبی این وفاداری و پاکی را در چهره رهبری می‌بینند، چیزی که آن را در بین شاهان ندیدند و به آنان اعتماد نکردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز دین و معنویت و دلسوزی را ملت ایران به خوبی در چهره انقلاب می‌بینند و به همین دلیل حاضر نیستند این سرمایه ارزشمند را از دست بدهند.
*دشمنان می‌کوشند دین را از سیاست جدا کنند
رضایی گفت: دشمنان امروز به شدت نگران هستند، ترس دشمنان به خاطر دین است و آنان می‌کوشند دین را از سیاست جدا کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند دین در کنار سیاست قرار گیرد، اظهار داشت: اگر بدخواهان نظام علیه رهبری در کشور صحبت می‌کنند، نه به خاطر شخص رهبری است، بلکه به خاطر ترس آنان از دین است، چرا که می‌دانند رهبری اجازه نخواهد داد بین دین و سیاست جدایی حاکم شود و محکم پای این مهم ایستاده است و هرگز اجازه جدایی بین دین و سیاست را نخواهد داد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اوباما در نامه‌های متعددی که به رهبر معظم انقلاب نوشت تلاش می‌کرد با رهبر انقلاب کاری کند که دین از سیاست جدا شود، اما دید که دین از سیاست جدا شدنی نیست و رهبر انقلاب زمانی که دخالت اوباما در فتنه 88 را دیدند پاسخ نامه‌ها را نداند.
*دشمنان می‌خواهند بساط شورای نگهبان در کشور برچیده شود
رضایی افزود: همچنین مشارکت مردمی دشمنان را آزار می‌دهد، آنها می‌خواهند بساط شورای نگهبان در کشور برچیده شود تا افرادی را که خود می‌خواهند وارد بدنه دولت کنند، دشمنان به دنبال نوعی از مشارکت مردمی هستند که تأمین کننده منافع آنها باشد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از نظام مردم سالاری دینی ناراحت هستند، ادامه داد: ناراحتی دیگر آنان به خاطر وجود سپاه است، چرا که می‌خواهند سپاه منهدم و به گارد ریاست جمهوری تبدیل شود.
*دشمنان به دنبال حذف رهبری، مردم‌سالاری دینی و سپاه پاسداران هستند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان به دنبال حذف رهبری، مردم‌سالاری دینی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال نفوذ از داخل و فشار از بیرون هستند.
رضایی بیان کرد: بدخواهان نظام جنگ را علیه ایران اسلامی آغاز کردند، ما جنگ را خنثی کردیم و از دل جنگ اقتدار از دست رفته ایران را بعد از 300 سال به کشور باز گرداندیم.
وی با اشاره به اینکه بدخواهان همچنین تحریم را علیه کشور اعمال کردند، افزود: در حالی که می‌توانستیم تحریم‌ها اقتصادی را تبدیل به فرصت کنیم، این کار را نکردیم، متاسفانه چشم برخی از مسئولان به سوی خارجی‌ها باقی ماند، تحریم را تبدیل به فرصت شکوفایی اقتصاد نکردیم، اما  باز هم را دشمنان را جنگ اقتصادی با شکست مواجه کردیم.
*امروز دشمنان به دنبال توطئه نفوذ در داخل و فشار از خارج  هستند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز دشمنان نظام به دنبال آن هستند که از طریق توطئه نفوذ در داخل و فشار از خارج  به اهداف خود دست پیدا کنند، با برنامه‌ریزی به آل سعود ماموریت دادند و با کمک ترکیه می‌خواهند دست و پای ایران را در منطقه ببندند تا ایران را در مرزهای خود محدود کنند.
رضایی بیان کرد: درآمد سال آینده نفتی ایران کمتر از امسال است که اگر در تحریم بودیم، درآمد نفت ایران کمتر هم می‌شود و این‌ها از برنامه‌ریزی‌هایی نشات گرفته که دشمنان علیه ایران طراحی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: قطعا در سال آینده دشمنان در مسائل موشکی ایران توطئه‌هایی طراحی و تحریم‌های جدیدی را وضع خواهند کرد که تمام این مسائل به دلیل فشارهای خارجی خواهد بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از برجام به دنبال نفوذ در ایران هستند، سراسیمه هیئت‌های تجاری و اقتصادی را به ایران  می‌فرستند، گردشگر اعزام می‌کنند، ما که مخالف این مسائل نیستیم، از این اقدامات استقبال می‌کنیم، اما باید حواسمان باشد اجازه ندهیم در قالب این رفت و آمدها عده‌ای بخواهند به کشورمان نفوذ کنند.
رضایی خاطرنشان کرد: باید از سرمایه‌گذاری و ورود فناوری‌ به کشور استقبال کنیم، اما باید ما انتخاب کننده باشیم، این ما هستیم که باید بگوییم چه نوع فناوری و کجا باید سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و باید با برنامه‌ریزی‌ حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: دولتمردان باید حواسشان را جمع و با دقت و صبر و حوصله مسائل را رصد کنند، مجلس آینده نیز نقش بسیار مهمی دارد و باید مجلس آینده مراقب و همکار دولت باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بر لزوم رعایت توازن در تجارت تاکید و خاطرنشان کرد: برخی از کشورها فناوری و برخی دیگر ثروت دارند مسئولان باید به گونه‌‌ای حرکت کنند که هم از کشورهای سرمایه‌دار و هم از کشورهای صاحب فناوری به یک میزان استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.