۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 348837

قدس آنلاین/همدان: بسیاری از قنوات همدان به سبب ساخت و ساز در بافت تاریخی همدان تخریب شده یا آب آنها به فاضلاب ریخته می‌شود.

اکثر قنوات همدان تخریب شده است.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ابراهیم مولوی رئیس کمیسیون فنی، عمرانی،معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر همدان با اعلام مطلب فوق افزود:  احیای بافت تاریخی باید در دستور کار دستگاه‌های متولی و شهرداری همدان باشد چرا که احیای بافت تاریخی نیازمند همکاری و تعامل سازنده دستگاه‌های مختلف همدان است.

وی با اشاره به اینکه احیا و باززنده سازی بافت فرسوده نیازمند اجرای اقدامات اصولی است، تصریح کرد: اینکه بافت قدیمی و تاریخی را از بین برده و به جای آن آپارتمان احداث کنیم به معنای احیا شهر نیست.

مولوی با اشاره به اقدامات انجام شده در بافت تاریخی جولان گفت: در این منطقه اقداماتی از سال‌های گذشته آغاز شد ولی تنها شاهد بودیم که بافت‌های قدیمی تخریب شده و به جای آنها آپارتمان‌سازی شد که این روند درست نیست.

وی با بیان اینکه زندگی شهروندان امروزی را با زندگی قدیم در این منطقه مرتبط ساختیم، گفت: اما متاسفانه برای کالبد و بافت‌های ارزشمند این منطقه کاری انجام نشده و یکی از نقاط ضعف احیا بافت تاریخی در منطقه محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، معماری و شهرسازی شورای شهر همدان تاکید کرد: متاسفانه ساختمان‌های قدیمی و تاریخی تخریب و به آپارتمان تبدیل شد که نام این را نمی‌توان باززنده سازی بافت تاریخی گذاشت.

وی با تشریح  اینکه نوع مداخله در بافت‌های فرسوده شهری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به درستی آن را مدیریت کرد، افزود: باید بافت‌های شهری را  احیا و بازسازی کنیم تا بتوان بهره‌برداری مناسبی از آن در راستای توسعه گردشگری داشته باشیم.

مولوی با اشاره به اینکه قنوات بسیاری در منطقه جولان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این قنوات به سبب ساخت و سازها از بین رفته ، ولی در حال حاضر تعدادی از قنوات زنده همدان در فاضلاب ریخته می‌شوندواین در صورتی ست که همدان با مشکل جدی کم آبی مواجه است.

وی با اعلام اینکه در همدان 74 مرکز محله وجود داشته است، گفت: به دنبال احیا این مرکز محله‌ها هستیم که در این راستا سه مرکز محله کبابیان، حاجی و کلپا به عنوان پروژه مطالعاتی مشخص شده تا بتوان به راهکارهای مناسب در زمینه احیا برسیم.

عضو شورای شهر همدان تاکید کرد: احیا و باززنده‌سازی بافت فرسوده تنها با دستورالعمل های اداری و اقدامات دستوری اجرایی نخواهدشد بلکه نیاز است تا مردم در این زمینه به مشارکت همگانی دعوت شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.