نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید پیوست فرهنگی مهم‌ترین عامل اجرایی کردن مقوله فرهنگ در کشور است و علت بسیاری از هم گسیختگی‌های جامعه در نبود پیوست فرهنگی در امور اجرایی است.

علت بسیاری ازهم‌گسیختگی‌های جامعه نبود پیوست فرهنگی در امور اجرایی است

به گزارش قدس آنلاین، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو منتخب لیست ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر اینکه سرمنشأ همه حرکت‌های داخل مجلس فرهنگ است، گفت: فرهنگ در معنای عام خود به‌معنای تربیت است؛ در واقع ما در همه ابعاد زندگی از جمله اقتصاد، الگوی مصرف و حتی منش سیاسی نیاز به تربیت داریم لذا فرهنگ را یک واژه کلیدی برای کشور می‌دانم.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها مهم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین عنصر فرهنگ‌ساز کشور هستند، تأکید کرد: اگر بهترین قانون هم وجود داشته باشد اما اجرا نشود، ذره‌ای ارزش ندارد. در مقوله فرهنگ قوانین کمی نداریم، اگر اجرا شود حتماً موثر است، به‌عنوان مثال پیوست فرهنگی مهم‌ترین عامل اجرایی کردن مقوله فرهنگ در کشور است. پیوست فرهنگی در تهیه دارو، غذا، رفتارهای رسانه‌ای، معماری و هنر معنا پیدا می‌کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: در حالی که در آخرین روزهای دولت احمدی‌نژاد این پیوست فرهنگی ابلاغ شد، اما متأسفانه اجرایی نشده است و علت بسیاری از هم گسیختگی‌های جامعه در نبود پیوست فرهنگی در امور اجرایی است.
نوباوه تأکید کرد: قانون‌گذاری در فرهنگ فرع بر نظارت است. مهم‌ترین اقدام مجلس که باید انجام دهد و تاکنون نیز ما انجام دادیم و نتیجه گرفتیم، نظارت بر امور فرهنگی است. نظارت هم سلبی نیست.  بسیاری از نظارت‌ها هدایتی و ایجابی است و مشمول نظارت بر اجرای صحیح قوانین می‌شود. اگر ان‌شاءالله وارد مجلس دهم شوم، به‌دنبال نظارت خواهم رفت.
وی در خصوص مسئله اقتصاد و لزوم توجه به این مسئله نیز تصریح کرد: اقتصاد باید اقتصاد درون‌گرا باشد که مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی از آن یاد کردند. اساس اقتصاد ما باید کشاورزی باشد چراکه با توجه به نبود پتانسیل‌های کشاورزی در کشورهای همسایه، می‌توانیم با تولید کشاورزی و صادرات این محصولات به اقتصاد کمک کنیم.
این نماینده مجلس افزود: موضوع مهم دیگر لزوم نزدیک کردن علم و صنعت به یکدیگر است. ما از نظر تولید علم در کشور بسیار قوی هستیم، مقالات ISI ایران نرم 17برابری دنیا را دارد اما این علم تبدیل به تولید نمی‌شود، در ژاپن از هر 1.2 مقاله یک "پترن"، در آمریکا از 3.4 مقاله یک پترن و در ایران از هر 800 مقاله یک پترن در می‌آید لذا باید فاصله تولید و علم را کم کنیم تا پیشرفت اساسی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.